visum udløbet

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
umm zainab

visum udløbet

Indlæg af umm zainab » 28.09.2013 19:14:56

Hej
Jeg har et spørgsmål som jeg håber I kan svarer mig på hurtigst muligt
min venindes mand er rejst fra hjemlandet og opholder sig i et land som ikke er hans hjemland. han troede han havde fået 3 måneders visum men har lige opdaget at han kun har fået 1 måned så hans visum er udløbet og han står og skal til at søge om visum til sverige....vil sverige stille nogen krav omkring det eller vil der blive kigget på passets gyldighed kun

fundiver199

Re: visum udløbet

Indlæg af fundiver199 » 28.09.2013 20:18:46

Han kan sandsynligvis ikke få lov at aflevere visumansøgningen et sted, hvor han opholder sig illegalt. Og at have overskredet sit visum til et andet land er jo ikke just den bedste reklame, da det netop indgår i vurderingen af en visumansøgning, om ansøgeren har tænkt sig at rejse hjem igen til tiden. Så selv hvis han får lov at aflevere den, bliver det nok et afslag.

Han bør snarest rejse hjem og så søge visum derfra. Og gerne med et "rent" pas, hvor der ikke er stempler, der viser grove visumoverskridelser eller udvisninger fra andre lande.

Besvar