HJÆLP!!Mig og min forlovede

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Neveralone

HJÆLP!!Mig og min forlovede

Indlæg af Neveralone » 17.03.2008 18:59:09

Jeg er forlovet med en 24 årig mand fra tyrkiet.
Han vil rigtigt gerne her til danmark på ferie. Da jeg er i Tyrkiet det meste af året, og skal også derned hele dette år. men vi vil jo også gerne at han snart møder min familie.
Men, problemet er bare, jeg er 18år gammel, og kan derfor ikke få ham herop, kan jeg`????
jeg syntes det er så forvirrende og uretfærdigt.

Vi overvejer at gifte os til sommer, eller til vinter. bliver mine muligheder da større??- og vi vil gerne giftes her i danmark også, er dette muligt?

-vi har en fælles ven som lige har være på ferie i dk i 1 md. og han siger at det bliver letter for os efter vi er gift, og råder os til at vente.
MEn vi vil gerne have ham herop på ferie i Oktober, og er ikke sikkert vi er gift til den tid.... hvad kan jeg gøre?? :/

kan jeg sende ham invitation osv, eller kan min familie evnt.
nogen der kan hjælpe mig, er virkelig forvirret. . . :)

jerry
Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige

hejsa

Indlæg af jerry » 18.03.2008 12:27:01

Hejsa.
Hvis i bliver gift inden i søger visum er det ikk sikkert at du skal stille bankgaranti, du kan dog risikere det. Med hensyn til visum mener jeg ikk der er regler for om hvor gammel du skal være. Men søger i familiesammenføring kan i ikk gøre det i da da du ikk er fyldt 24, men i kan søge til sverige. Min tyrliske mand og jeg boede også i Tyrkiet i nogle år og var så på besøg i dk på ferie. Første gang vi søgte skulle der stilles bankgaranti da vi ikk var gift, vi giftede os mens han var i dk på sit første besøg og anden gang ventede vi kun en uge til han fik sit andet visum og ingen bankgaranti. Men det vil da sikkert være en fordel at i har været sammen i Tyrkiet, så kan de jo se at det er et reelt forhold som de har så travlt med at bevise. Du må spøreg hvis der er andet, har selv været helr trumlen igennem og vi er lige flyttet til Sverige og min mand har fået opholdstilladelse.

Neveralone

tak jerry

Indlæg af Neveralone » 18.03.2008 16:49:24

Tak.... Ja, vi er en del sammen dernede, og tager da også herned her om et par uger, og regner med at blive hele året, men vi vil gerne have ham til danmark med mig på ferie i okt. men der er jo den ski** bankgaranti, og den kan jeg højest sandsynligt ikke stille, eftersom jeg ikke arbejder her i dk jo.
Men ved du om det er muligt, at han sæger visum til tyskland, kan jeg da tage ham med her, eller er det umuligt?? :)

jerry
Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige

hejsa

Indlæg af jerry » 21.03.2008 21:49:41

Hejsa.
Nej det kan godt være et problem med garantien, vi kunne göre det fordi min mand var selvstændig med 2 restauranter dernede, saa vi overförte pengene fra hans konto til min. Jeg ved ikk angaaende Tyskland, for han skal jo ogsaa have invitation fra Tyskland. Men jeg vil ikk svare paa det for ved det ikk med sikkerhed.

SIHA
AUG Board
Geografisk sted: København

Indlæg af SIHA » 26.03.2008 21:11:58

Hej

Får din kæreste visum til Tyskland, kan han godt komme til Danmark med dette, da Tyskland hører til Schengen-landene. Med et Schengen visum, kan man frit rejse mellem Schengen-landene.

Mvh.

Sidse
Medlem af ÆUGs bestyrelse

Besvar