Mine svigerforældre er på besøg og har fået et Schengenvisum til 40 dage. Nu overvejer vi, om det er muligt at forlænge det med 14 dage, så de kan besøge familien i Spanien på vej hjem.
Det er flere år siden de sidst var i Europa, så de kommer ikke til at overskride 90 dage. Jeg aner ikke, hvad der ligger til grund for de 40 dage, der er givet.
Jrg kan læse mig frem til, at visum kun forlænges, når det drejer sig om noget akut, mem gælder det kun, hvis de overskrider 90 dage, eller er det meningsløst at søge om at få ændret 40 dage til 60 dage?
Forlængelse af 40-dages visum
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Forlængelse af 40-dages visum
Desværre - man skal tænke sig om, når man vælger periode, for det er ikke muligt at få forlænget, bare fordi man kommer i tanke om at man gerne vil blive længere.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Kan de søge om nyt visum til Spanien, med familien i Spanien som dem der inviteret ?
mvh DBS
mvh DBS
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Det må I prøve at undersøge ved at tjekke Spaniens praksis. I givet fald skal der jo så søges hos den spanske ambassade i DK.
Selv om det er et fællesvisum til Schengen, har de forskellige lande forskellig praksis.
De kan evt. også prøve om de kan få et nationalt begrænset visum til Spanien.
Selv om det er et fællesvisum til Schengen, har de forskellige lande forskellig praksis.
De kan evt. også prøve om de kan få et nationalt begrænset visum til Spanien.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
solskinsglad
Jeg regnede heller ikke med, at det kunne lade sig gøre, men inden jeg bare kategorisk afviste tanken og "nægtede" dem at besøge familien i Spanien, ville jeg da lige høre, om der fandtes en mulighed. Vi må prøve at spørge på den spanske ambassade, det koster jo ikke noget at spørge.
Tak for svar.
Tak for svar.