Forlængelse af visum

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Tika

Forlængelse af visum

Indlæg af Tika » 10.06.2013 11:06:27

Min søn får om kort tid sin filippinske kæreste - og lille søn - til Danmark på turistvisum i 3 måneder.
Og min søn ønsker, at kunne forlænge deres ophold, bare med et par måneder, indtil de sammen tager til Filippinerne igen.

Så vidt jeg ved, kan man ikke umiddelbart forlænge et turistvisum - men tænker, at der i dette tilfælde kunne være en mulighed, fordi de to kort efter ankomsten vil gifte sig, og der så lige pludselig er tale om et ægtepar. Min svigerdatter fylder 24 den 30. nov, men der er jo ikke tale om familiesammenføring. Deres søn vil desuden også få dansk statsborgerskab. - Kan disse fakta evt. have betydning for muligheden for en visumforlængelse?

Jeg har også hørt nogle skrækhistorier om, at når man søger om forlængelse af visum - mens man er i landet - kan det få negative konsekvenser for kommende visumansøgninger
flere år frem i tiden. Er det korrekt?

skaanebo

Re: Forlængelse af visum

Indlæg af skaanebo » 10.06.2013 11:46:42

Nej, der er ingen mulighed for forlængelse, medmindre det handler om alvorlig sygdom eller pludselig tilskadekomst.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Forlængelse af visum

Indlæg af mh1 » 10.06.2013 18:44:15

De kan IKKE få forlænget et visumophold.

Det, som de MÅSKE kan gøre er at søge om fs, når de er blevet gift. Man kan søge, når den yngste part er 23 1/2, så det er da en oplagt mulighed.

Forudsat alle andre betingelser end de fyldte 24 år er opfyldt, vil ansøgning om fs sandsynligvis give processuelt ophold. Der vil i givet fald ikke være noget i vejen for at den lille familie rejser til Filippinerne, og din søns hustru så afventer resultatet af fs-ansøgningen dernede. Barnet får jo, som du skriver, dansk statsborgerskab, når parret gifter sig.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar