Ægteskab USA

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Hejmedjer

Ægteskab USA

Indlæg af Hejmedjer » 25.04.2013 17:51:03

Hej med jer

Min kæreste er amerikansk, jeg er dansk vi skal have en baby i maj her i dk.
Vi flytter til USA D 3 juli 2013. Vi skal giftes i USA, og min kæreste skal forsørge os, jeg skal ikke arbejde i USA. Tænker at rejse derover på turistvisum.
Mit spørgsmål til jer er: Når vi er blevet gift i USA, behøver jeg så visum for at blive boende der ? Eller er ægteskab "nok" til at blive uden visum ?

På forhånd tak :-)

Mvh

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Ægteskab USA

Indlæg af mh1 » 25.04.2013 21:55:42

:!: Den går altså IKKE med bare at futte over på en visa-waiver og tro du kan blive gift og så blive i USA :!:

Du skal først og fremmest være klar over, at du skal bruge et særligt visum, 'fiancee-visa' for at kunne indgå ægteskab i USA. Læs her: http://denmark.usembassy.gov/http/denma ... visas.html

og da behandlingstiden er 4-12 måneder, må du hellere se at komme igang.
mh
Rådgiver for ÆUG

Hejmedjer

Indlæg af Hejmedjer » 26.04.2013 10:21:04

Hej :)

Tak for svar...
Det er så forvirrende, kommunen siger noget andet og min advokat i usa siger noget helt tredje! Jeg har fået fortalt, at jeg ikke behøver et visa (udover Esta) og kan bare "nøjes" med at medbringe civilstatusattest på engelsk, som jeg kan få udleveret på kommunen. De siger også at, det ville være noget helt andet hvis jeg skulle arbejde i USA, hvilket jeg ikke skal, så derfor gør det det hele lidt nemmere.

Men nu er jeg helt rundt på gulvet og ved slet ikke hvad jeg skal.
Jeg må tage en snak med Ambassaden og høre hvad de har at sige :)

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 26.04.2013 10:36:42

Det her er ganske vist ikke en officiel side, men info er nok god nok: http://immigration.about.com/od/greenca ... Marrig.htm

"Can you get married on a travel visa? Generally, yes. You may enter the U.S. on a travel visa, marry a U.S. citizen then return home before your visa expires. Where you run into trouble is if you enter on a travel visa with the intention of marrying and staying in the U.S.

You might have heard about someone who got married in the United States while on a travel visa, didn't return home, and successfully adjusted their status to permanent resident. Why were these people allowed to stay? Well, it is possible to adjust status from a travel visa, but people in this scenario were able to prove that they came to the U.S. with honest travel intentions and happened to make a spur-of-the-moment decision to get married."

Hvis du tager til USA og bliver gift med din kæreste, som er far til jeres nyfødte, så bliver det nok temmelig svært at overbevise nogen om at du så sandelig havde tænkt dig at smutte hjem igen. Så se nu hellere at komme igang med ansøgning om fiancée-visum.

Og det ville da nok have været bedre at være begyndt hos den amerikanske ambassade, frem for hos en dansk kommune, som ikke har en dyt at gøre med reglerne for at indvandre i USA, og derfor ikke kan forventes at vider ret meget om det. De ved kun noget om, hvad der gælder for at UDvandre af DK.

De eneste amerikanere, som man kan forvente ordentlig kendskab til immigrationsreglerne af, er ambassademedarbejdere og jurister/advokater med speciale i amerikansk udlændingeret. Den almindelige amerikaner ved ikke ret meget om det, og en almindelig amerikansk advokat ved sædvanligvis kun en lille smule mere. En 'indfødt' har jo ikke brug for at vide noget om, hvad der gælder for immigranter :wink:
mh
Rådgiver for ÆUG

soreng

Indlæg af soreng » 01.05.2013 12:25:54

Hejmedjer skrev:Hej :)

Tak for svar...
Det er så forvirrende, kommunen siger noget andet og min advokat i usa siger noget helt tredje! Jeg har fået fortalt, at jeg ikke behøver et visa (udover Esta) og kan bare "nøjes" med at medbringe civilstatusattest på engelsk, som jeg kan få udleveret på kommunen. De siger også at, det ville være noget helt andet hvis jeg skulle arbejde i USA, hvilket jeg ikke skal, så derfor gør det det hele lidt nemmere.

Men nu er jeg helt rundt på gulvet og ved slet ikke hvad jeg skal.
Jeg må tage en snak med Ambassaden og høre hvad de har at sige :)
Start med ikke at lytte efter kommunen. Medarbejderen der har altså ikke umiddelbart nogle forudsætninger for at vide hvilke krav der stilles til, at man som udlænding kan blive gift i USA. Den amerikanske ambassade er stedet at stille den slags spørgsmål.

Hejmedjer

Indlæg af Hejmedjer » 02.05.2013 09:36:51

Hej Søren

Tak for svar :-) Jeg må ha fat i ambassaden...

Mvh

Besvar