Spørgsmål om invitation

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
brynstorm

Spørgsmål om invitation

Indlæg af brynstorm » 08.04.2013 17:00:41

Hej
Jeg er ved at lave invitation til min tyrkiske kæreste og undrer mig over den er på dansk. Kan repræsentationen i Ankara, Tyrkiet dansk? Eller skal jeg lave et eksemplar på engelsk?
:?
Ligeledes ved jeg ikke, hvad man på engelsk kalder det, når man er i et fast forhold - vi har været kærester et år og jeg har besøgt min kæreste mange gange - hvordan vil I formlere dette på invitationen - formålet med besøget er at være sammen :D
desuden skriver vi sammen hver dag - skal jeg lave et udskrift af korrespondancen som dokumentation?
Ja, jeg spørger fjollet - men vil gerne gøre det hele rigtigt :D

Karakus

Re: Spørgsmål om invitation

Indlæg af Karakus » 08.04.2013 22:27:01

Hej :D

Min kæreste er også tyrker og v skal søge visum for fjerde gang nu her.

1. Du kan finde invitationen på engelsk - du skal blot vælge sproget engelsk ... Jeg vil anbefale at du skriver den på engelsk, for nej de forstår ikke dansk på ambassaden.

2. Formålet med besøget vil jeg helt klart anbefale dig at skrive at i skal være sammen. Yderligere kunne man jo tilføje lidt omkring ting man eventuelt skal se eller andet der er planlagt. Det gjorde jeg i hvert fald, men igen alle gør det forskelligt.

3. Skriv at han er din kæreste og hvor længe i har været det. Jeg skrev specifikt at han er min kæreste, at vi mødtes der og der og har været sammen i så lang tid. Dokumentation er vigtigt - jeg plejer at vedlægge alt fra flybilleter, kopi af mit pas med stempler, samtale over facebook, msn og telefon ... Yderligere har jeg vedlagt f.eks. Bankudskrifter på hævninger og køb af flybilletter samt billeder. Jeg kunne blive ved.

Du er meget velkommen til at skrive til mig :)

Besvar