Hejsa,
Min russiske kæreste og jeg skal giftes til sommer. Min kæreste vil meget gerne have 3 russiske veninder med til bryllupsfesten. Det er meningen de selv skal betale for billet og visum, mens vi står for deres ophold. Altså via invitation. Er der nogen, der ved, hvordan chancerne ser ud for at de hver kan få visum til en uge uden, at jeg skal oprette 3 gange bankgaranti?
Det skal normalt være familie, eller kæreste, før der bliver givet visum, men hvis det påføres i ansøgning, at der er tale om bryllupsgæster, vil det så kunne gå igennem?
Hvilke muligheder er der ellers, udover turistvisum, hvor der skal forevises XX Euro per dag, samt være lejet et hotelværelse i hele perioden?
Mvh. Jakob
Visum til bryllupsgæster - Invitation?
Re: Visum til bryllupsgæster - Invitation?
Rusland er i Immigrationslandegruppen, og i undergruppen hvor der stilles krav om en vis tilknytning til den herboende vært.
Den tilknytning skal være
Eneste mulighed vil være at veninderne køber deres rejse igennem et rejsebureau der er med i rejsebureau-ordningen. Læs mere her:
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... ninger.htm
Alternativt kan i jo vælge at blive gift i Rusland? Eller i et helt 3. land, hvor både de danske og de rusisske bryllupsgæster kan komme til uden de store problemer?
Den tilknytning skal være
Som du kan læse står venner og veninder ikke som en af de grupper der gives visum til, så i skal nok regne med at deres visumansøgning vil blive afslået, også selvom at du stiller bankgarantier. Så jeres chancer er meget små.ægtefæller, faste samlevere eller kærester, børn uanset alder og deres medfølgende ægtefæller, forældre og deres medfølgende ægtefæller samt søskende og deres medfølgende ægtefæller.
Herudover gives der visum til niecer, nevøer og børnebørn under 18 år, der ønsker at rejse til Danmark med henblik på ferieophold uden ledsagelse, til nære bekendte af tidligere udstationerede danskere, til mindreårige sponsorbørn og til ansøgere, der skal ledsage et ældre svagt familiemedlem. Der kan desuden gives visum til ægtefæller, faste samlevere og kærester til samt mindreårige børn af danske statsborgere, som er fast etablerede i udlandet (udlandsdanskere).
Eneste mulighed vil være at veninderne køber deres rejse igennem et rejsebureau der er med i rejsebureau-ordningen. Læs mere her:
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... ninger.htm
Alternativt kan i jo vælge at blive gift i Rusland? Eller i et helt 3. land, hvor både de danske og de rusisske bryllupsgæster kan komme til uden de store problemer?
Hej Søren,
Tak for svar igen, selvom det igen ikke var i positiv retning... Det kan godt være, at vi går i den forkerte retning. Jeg har bare hele tiden antaget, at det ville være bedst at blive gift i Danmark med tanke på familiesammenføring senere hen.
Kan du give en kort oplistning af, hvad det vil kræve at få valideret et russisk ægteskab og hvordan den videre proces vil være (hvis det er for meget arbejde, så sig til)?
Jeg skal også beklage, at tråden her så går i en forkert retning.
Hvilken dokumentation skal jeg bruge for at blive gift i Rusland?
Hvilket sprog skal det være på?
Hvordan gør vi med vielsesattest? - Jeg antager, at der skal påhæftes apostille og derefter oversættes til dansk, før der kan angives ansøgning om ægtefællesammenføring, eller?
Og de ting jeg har glemt
?
Mvh. Jakob
Tak for svar igen, selvom det igen ikke var i positiv retning... Det kan godt være, at vi går i den forkerte retning. Jeg har bare hele tiden antaget, at det ville være bedst at blive gift i Danmark med tanke på familiesammenføring senere hen.
Kan du give en kort oplistning af, hvad det vil kræve at få valideret et russisk ægteskab og hvordan den videre proces vil være (hvis det er for meget arbejde, så sig til)?
Jeg skal også beklage, at tråden her så går i en forkert retning.
Hvilken dokumentation skal jeg bruge for at blive gift i Rusland?
Hvilket sprog skal det være på?
Hvordan gør vi med vielsesattest? - Jeg antager, at der skal påhæftes apostille og derefter oversættes til dansk, før der kan angives ansøgning om ægtefællesammenføring, eller?
Og de ting jeg har glemt
Mvh. Jakob
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Der er ingen som helst forskel på chancen for at få familiesammenføring, hvis man bliver gift i Langbortistan i stedet for i DK, så DET skal ikke afgøre, hvor I holder bryllupsfest.
For at en udenlandsk vielse kan blive godkendt skal attesten oversættes, kan være til engelsk hvis det er lettest at finde en oversætter til, og den skal legaliseres. Legalisering skal ske i Rusland.
Du eller din forlovede kan formodentlig læse på den russiske ambassades hjemmeside, hvad der skal bruges af papirer for vielse i Rusland. Samtidig kan hun finde ud af, hvordan man får legaliseret papirer.
For at en udenlandsk vielse kan blive godkendt skal attesten oversættes, kan være til engelsk hvis det er lettest at finde en oversætter til, og den skal legaliseres. Legalisering skal ske i Rusland.
Du eller din forlovede kan formodentlig læse på den russiske ambassades hjemmeside, hvad der skal bruges af papirer for vielse i Rusland. Samtidig kan hun finde ud af, hvordan man får legaliseret papirer.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Din kæreste kan også tage på det nærmest ZAGS kontor og spørge, hvad de vil have af dokumenter.
mvh DBS
mvh DBS
Jeg siger mange tak for hjælpen og pudser min kæreste på opgaven med at finde ud af hvilke dokumenter jeg skal bruge.