søg visum mens man har fs under behandling
søg visum mens man har fs under behandling
jeg ring til us de sagde man ikke kan søge visum hvis man har en sag under behandling. forklarede dem at man godt kan siden 15/januar. hun sagde nej. inten må man stop fs sagen og søg om visum eller lade være med at søge visum og vente

-
fundiver199
Re: søg visum mens man har fs under behandling
Hvorfor er det vigtigt, hvad du får at vide i telefonen, når du kan læse, hvad der gælder, både her i forum og på US egen hjemmeside?
Jeg har læst på USs hjemmeside engang at man ikke kan søge visum imens man har en sag under behandling. har du prøvet at søge under fri process så din ægtefælle kan blive i DK imens sagen er under behandling?
Mvh prossy
Mvh prossy
-
fundiver199
Der er som sagt kommet en ny visumpraksis pr. 15. januar 2013. Så hvad du har læst på US hjemmeside før 15. januar 2013, er ikke længere gældende.
Samme svar fik jeg da jeg ringede ind til udl. service.
Det kan da undre at udl. service ikke kender deres egen praksis. Det er egentlig derfor at jeg ikke selv indgav en turistvisum ansøgning. Det er vel de samme medarbejdere der besvare tlf. opkald som også sidder med sagerne.
Det kan da undre at udl. service ikke kender deres egen praksis. Det er egentlig derfor at jeg ikke selv indgav en turistvisum ansøgning. Det er vel de samme medarbejdere der besvare tlf. opkald som også sidder med sagerne.
Nej, det er ikke de samme medarbejdere, som svarer på telefon, som også behandler ansøgninger.
Det ene kræver, at man er serviceminded, typisk en hk'er. Det andet kræver en faglig ballast, typisk en jurist eller cand.scient.
Det ene kræver, at man er serviceminded, typisk en hk'er. Det andet kræver en faglig ballast, typisk en jurist eller cand.scient.
-
fundiver199
Men derfor kan man stadig undre sig over, at de medarbejdere, der svarer på telefonopkald, tilsyneladende ikke bliver informeret, når der sker ændringer i praksis. Det er trods alt kun cirka 1 gang om året, der sker ændringer i visumpraksis, så jeg ville da mene, det var rimelig oplagt at sende en mail rundt til samtlige medarbejdere i US med kort information om den nye praksis.
Der er altså et eller andet galt i US, når flere forumbrugere uafhængigt af hinanden kan opleve, at dem, der svarer på telefonopkald, ikke kender den nye visumpraksis en måned efter, den er trådt i kraft. Enten har de for travlt, eller der er alvorlige brister i deres interne kommunikation og oplæring af medarbejdere, eller begge dele.
Der er altså et eller andet galt i US, når flere forumbrugere uafhængigt af hinanden kan opleve, at dem, der svarer på telefonopkald, ikke kender den nye visumpraksis en måned efter, den er trådt i kraft. Enten har de for travlt, eller der er alvorlige brister i deres interne kommunikation og oplæring af medarbejdere, eller begge dele.