Turistvisum filippinerne

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
leamarieoesterberg

Turistvisum filippinerne

Indlæg af leamarieoesterberg » 04.11.2012 18:04:56

Jeg søger turist-visum til min kæreste fra filippinerne og har ansøgt visum på hans vegne via den Norske ambassade. De har en liste af "required documents" som ansøgeren skal medbringe. Desværre har min kæreste ikke dokumentation for hans arbejde(hvilket han har) da han ligesom alle andre i hans "landsby" arbejder sort som surf-instruktør. Jeg har kontaktet den Norske ambassade angående dette og de gav mig dette svar: "If the document is inapplicable to the applicant, he/she no longer needs to provide for it, and it will not be considered as a lacking document. Neither would it negatively influence in the consideration of his/her application". Jeg har bedt min kæreste om at medbringe mail-korrespondancen som dokumentation i tilfælde af at det alligevel skulle blive et problem, hvilket jeg frygter! Der ud over har vi alle dokumenter iorden: invitation fra mig, kopi af mit pas(inkl. kopi af mit visum fra mit ophold på filippinerne), rejseforsikring, pas(hans).. Der udover har jeg vedlagt bevis for min bolig og dens størrelse, min indkomst samt kopi af vandrejournal(vi venter barn sammen og den forestående fødsel er formålet med hans ophold her).. Risikerer jeg alligevel at han får afslag pga manglende dokumentation af "proof of occupation"? Anyone?

fundiver199

Re: Turistvisum filippinerne

Indlæg af fundiver199 » 05.11.2012 07:57:17

Det er en samlet vurdering, om man anses, at der er risiko for illegal immigration, og ansøgerens beskæftigelsessituation udgør kun en del af vurderingsgrundlaget. Som udgangspunkt må man nok sige, at man ikke er specielt bekymret for illegal immigration ved kærestebesøg, idet erfaringen er, at folk som regel gifter sig og søger om FS, hvis de gerne vil blive længere tid i Schengen.

Men det vil da være forkert at sige, at det ikke er negativt, at din kæreste er ude af stand til at dokumentere beskæftigelse, eller at det er umuligt at forestille sig, at han kan få afslag. Så når du spørger, om du "risikerer" det, må svaret vel være ja. Men det er ikke det samme som, at risikoen nødvendigvis er særlig stor. Så I må bare vente og se, hvad udfaldet bliver.

leamarieoesterberg

Indlæg af leamarieoesterberg » 05.11.2012 19:03:47

Okay tak, det tolker jeg som en forholdsvis positiv udmelding. I plejer ikke og have problemer med at melde ud til folk, når noget er fuldstændig håbløst;)

JaMAL

Indlæg af JaMAL » 13.02.2013 19:16:27

Hej leamarieoesterberg,
Jeg ville egentlig bare lige høre hvad udfaldet af din/jeres visumsag blev?

Hilsner
JaMAL

leamarieoesterberg

Indlæg af leamarieoesterberg » 05.03.2013 00:46:45

Det blev positivt! Han fik det efter 1 dag, var helt i chok da jeg havde hørt dårligt om den Filippinske ambassade inden. Men vi havde styr på dokumentationen og så havde jeg mailet frem og tilbage med de ansatte inden vedrørende mit spørgsmål omkring hans beskæftigelse, så de stod og tog imod ham i døren da han kom, hehe. De så nok frem til at slippe af med mig... Så vi har haft 3 dejlige mdr sammen i DK sammen med vores lille søn og søger nu snart om opholdstilladelse - nye udfordringer kan begynde:)

Mvh Lea

Besvar