Bankgaranti og midler til ophold

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Kelseygrammar

Bankgaranti og midler til ophold

Indlæg af Kelseygrammar » 08.01.2008 21:54:02

Hejsa Forum,

Jeg har fundet mig en dejlig kæreste fra Filippinerne og vi har nu bestemt os for at prøve at få visum til et måneds ophold i Danmark. Jeg regner med at hæfte for det hele, dvs. rejse- og leveomkostninger og selvfølgelig bankgarantien. Men her er det også at jeg er kommet i tvivl.

Skal jeg på noget tidspunkt dokumentere og bevise overfor US at jeg har pengene til bankgarantien? For ikke at nævne de andre omkostninger? Og hvis jeg skriver i invitationen at jeg hæfter for det hele er det da nødvendigt for min kæreste at kunne bevise hun har de fornødne midler til leveomkostninger stående på hendes egen bank konto?

Jeg håber i kan hjælpe mig med disse spørgsmål :) På forhånd tak!

keff

Indlæg af keff » 08.01.2008 22:25:13

Kelseygrammar
Kig evt på ambassadens hjemmeside i philippinerne,der er somregel nogle flere krav end dem du ser på nyidanmark. Jeg skal feks fremvise bankudskrift for de sidste 3 måneder for at min kone kan besøge mig.

Keff

Kelseygrammar

Indlæg af Kelseygrammar » 10.01.2008 16:45:10

Hejsa,

Tak for svaret Keff :) Nu har jeg været inde at se på ambassadens hjemmeside selvom jeg synes den er lidt rodet. Kravene står beskrevet to forskellige steder og stemmer ikke helt overens.

Men jeg ved ikke om jeg må være så fræk at spørge om det var ambassaden du skulle vise bankudskriften til? :) Jeg skal nemlig snart til Filippinerne så jeg skal lige vide hvad jeg skal have med :wink:

keff

Indlæg af keff » 10.01.2008 17:05:36

Ja det var ambassaden jeg skal vise bankudskriften til,nu må du endelig ikke tro at du også skal vise den,jeg gav bare et eksempel på at ambassaderne kræver meget forskellige ting og at det du læser på US kun er retningslinier.
ps: Min kone er fra Afrika, ikke phillipinerne.
Keff

Besvar