Hej
Jeg vil gerne lige vide, at hvis jeg og min kæreste bliver gift i marokko, er der så større sandynlighed for at han får udleveret visum til dk end at jeg søger visum for ham, som blot kæreste/forlovede?
Og hvor man gange kan man højest søge om visum, hvis man får afslag? Jeg har ikke søgt visum endnu, men vil gerne vide så meget som muligst før jeg overhovedet søger visum til min kæreste.
Søge visum efter at blive viet?
-
fundiver199
Re: Søge visum efter at blive viet?
For lande i immigrationslandegruppen gælder det, at der som udgangspunkt gives visum til besøg hos kærester, men der skal dog ske en konkret vurdering af tilbagevendelsesforudsætninger. Og det skal der ikke, når man er gift. Så man kan vel sige, at hvis I gifter jer, så stiger chancen for, at visum bevilges, fra 98% til 99,5%.
Der er ingen grænser for, hvor ofte man kan søge visum. Men det er da spild af tid og penge at søge igen, hvis de ting, der gav anledning til afslaget, ikke har ændret sig i mellemtiden. For hvis det ikke er tilfældet, før man jo bare afslag igen.
Du kan ikke søge om visum til din kæreste eller mand. Det skal han selv gøre. Din rolle er alene at være vært for besøget og udfylde en invitationsblanket og evt. være den, der påtager dig alle udgifterne, så han ikke behøver dokumentere, at han har 350 DKK til hver dag, som rejsen varer.
Men det er ham, der skal bruge et visum, og derfor er det ham, der søger om det.
Der er ingen grænser for, hvor ofte man kan søge visum. Men det er da spild af tid og penge at søge igen, hvis de ting, der gav anledning til afslaget, ikke har ændret sig i mellemtiden. For hvis det ikke er tilfældet, før man jo bare afslag igen.
Du kan ikke søge om visum til din kæreste eller mand. Det skal han selv gøre. Din rolle er alene at være vært for besøget og udfylde en invitationsblanket og evt. være den, der påtager dig alle udgifterne, så han ikke behøver dokumentere, at han har 350 DKK til hver dag, som rejsen varer.
Men det er ham, der skal bruge et visum, og derfor er det ham, der søger om det.