Fremvisning af flybillet / reservation - Visum

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
dim

Fremvisning af flybillet / reservation - Visum

Indlæg af dim » 12.08.2012 12:04:50

Fremvisning af flybillet / reservation

Jeg har et spørgsmål med hensyn til fremvisning af returbillet el. flyreservation.
Både på ambassadens, og visum centrets hjemmeside i Bangkok, skriver de tydeligt at man ikke skal købe en flybillet før man er garanteret visum.

Jeg tror ikke det er muligt ret mange steder at reservere en billet uden at betale den samtidig, og mit spørgsmål er således hvad i andre har gjort i ligende situationer.?

Kan man vente med at fremvise dokumentet til evt når man afhenter sit pas. ??

Med venlig hilsen
Jimmi

barefeet

Re: Fremvisning af flybillet / reservation - Visum

Indlæg af barefeet » 12.08.2012 13:58:08

Hvis jeg husker korrekt, kan i lave en reservation i den samme bygning som VFS.

Jeg mener det koster 500THB. Denne er gyldig til indlevering sammen med visum ansøgning.

Søren

dim

Indlæg af dim » 13.08.2012 06:13:42

barefeet skrev:Hvis jeg husker korrekt, kan i lave en reservation i den samme bygning som VFS.

Jeg mener det koster 500THB. Denne er gyldig til indlevering sammen med visum ansøgning.

Søren
Nu er jeg ikke selv tilstede når visumansøningen skal indlevers, derfor må jeg må se om jeg kan lave en bestilling uden betaling når tid er. Jeg ved dog at hos Thai kan man betale 72 timer efter bestilling/booking, men ved dog ikke hvor lang tid behandlingstiden er. Planlagt visum fra 3 januar - 2 april 2013 så der er lidt tid endnu. Regner med at søge 1½ - 2 måneder før. Flypriserne ligger lidt høje nu

Med venlig hilsen
Jimmi Andersen

dim

Indlæg af dim » 13.08.2012 06:15:47

Svar fra VSF

Dear Jim Andersen,
Regarding from your e-mail. Normally , the booking flight ticket is required by the embassy. The applicant just booking which may cost a little amount of money. You may find out at any travel agency.

Please note that, we cannot invite the name of any agency as it is our company policy.
Thank you for sending the E-mail to VFS

Thanks & Regards,
DanishVisa Application Helpdesk

----------

VFS GLOBAL

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 13.08.2012 06:27:20

Ifølge visumpraksisnotatet er forevisning af flyreservation ikke et grundlæggende krav for, at visum kan udstedes. Så jeg vil da foreslå, at man lader være med at bruge tid og penge på at foretage en sådan overflødig reservation. Ambassaden må ikke afvise ansøgningen af den grund og kan dermed højest vælge at sende den til Udlændingestyrelsen.

Hvis man føler sig rimeligt sikker på, at visum bliver bevilget, så køb evt. billetten, før der søges om visum. Og ellers så vent med at købe den, til visum er udstedt. Det der med at foretage reservation af en billet først og købe den "rigtige" billet senere, er noget pjat og et unødvendigt og fordyrende mellemled. Uanset hvad nogle visummodtagelsescentre i Thailand så end måtte mene, at ambassaden "kræver". Ambassaden må sådan set ikke "kræve" noget som helst andet end de ting, der er angivet i afsnit 5.1 om antagelighed af en visumansøgning:

http://www.nyidanmark.dk/NR/rdonlyres/3 ... dbilag.pdf

Wigglestick

Indlæg af Wigglestick » 13.08.2012 12:44:43

For at opfylde de fremsatte krav (tilladte eller ej) om reservation/billet, bookede jeg hos SAS en Flexible-type billet.

Billetten blev nogle hundrede kroner dyrere, men i tilfælde af at visum ikke blev udstedt, var billetten refunderbar mod et gebyr på 250 USD. Ågerpris, men bedre end at få 0,- tilbage.

Folke

Indlæg af Folke » 13.08.2012 13:15:18

De vil se en retur billet,
Og ja rigtig du kan lave den hos Thai air, koster ikke noget, den skal med sendes sammen med ansøgningen,
Du skal også lave en forsikring, ved en af de forsikringer de har godkent, nævener den vi brugte www.Bangkokinsurance.com der kan du lave det hele online,
går ud fra at du har styr på alle papir, elles kan de findes på Thailand.um hjemmeside
det er meget let ;-) for Thai at få visa til DK, siden den nye regering har jeg ikke hørt om nogen der her fået afslag

barefeet

Indlæg af barefeet » 13.08.2012 13:33:11

fundiver199 skrev:Ifølge visumpraksisnotatet er forevisning af flyreservation ikke et grundlæggende krav for, at visum kan udstedes. Så jeg vil da foreslå, at man lader være med at bruge tid og penge på at foretage en sådan overflødig reservation. Ambassaden må ikke afvise ansøgningen af den grund og kan dermed højest vælge at sende den til Udlændingestyrelsen.
VFS i Thailand tager slet ikke i mod din ansøgning hvis ikke du har en fly reservation. Det gjorde de ihvertfald ikke da vi søgte visum til min kone's tante for 1 måned siden.

Det er korrekt at ambassaden ikke må afvise på det grundlag, men VFS gør alt hvad de kan for at få ansøgere til at fremskaffe alt muligt unødvendigt.

Jeg føler lidt at VFS bruger skræmmemetoder hvis ikke man makker ret og gør hvad de siger.

Søren

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 13.08.2012 13:54:25

Men måske er det så på tide, at nogle sætter hælene i og lader være med at finde sig i det. Specielt hvis værten er i Thailand, når der søges visum, kan man jo printe en kopi af visumpraksisnotatet ud og tage med derhen og høfligt men bestemt insistere på, at de tager mod ens ansøgning med de bilag, man selv finder relevante, hvis listen over grundlæggende krav til antagelighed er opfyldt. Og hvis personen i skranken ikke kan og vil påtage sig ansvaret for det, så må man bede om at tale med en overordet og nægte at forlade stedet, før man er kommet af med sin ansøgning.

For et par år tilbage var der store problemer med visummodtagelsescentrene i Tyrkiet, som havde indført deres egne private "regler" om, at visumansøgeren skulle have op til 30.000 DKK stående i banken, også selvom det var værten i Danmark, der betalte det hele. Og dengang måtte ÆUG skrive til både visummodtagelsescentrene, Udlændingestyrelsen og Udenrigsministeriet, før fejlbehandlingen af visumansøgningerne holdt op.

dim

Indlæg af dim » 13.08.2012 23:02:03

Folke skrev:De vil se en retur billet,
Og ja rigtig du kan lave den hos Thai air, koster ikke noget, den skal med sendes sammen med ansøgningen,
Du skal også lave en forsikring, ved en af de forsikringer de har godkent, nævener den vi brugte http://www.Bangkokinsurance.com der kan du lave det hele online,
går ud fra at du har styr på alle papir, elles kan de findes på Thailand.um hjemmeside
det er meget let ;-) for Thai at få visa til DK, siden den nye regering har jeg ikke hørt om nogen der her fået afslag
Jeg har styr på hvilke dokumenter jeg skal bruge, og fandt ovenikøbet visumansøgningen på engelsk / thai på ambassadens hjemmeside.

Forsikringen køber vi hos http://www.worldcare.co.th/en

Flybiletten bliver enten med SAS eller THAI. - Jeg er netop blevet fortalt i dag, af nogle som har prøvet det nogle gange, at man kan fremvise biletten når man henter sit visum, og jeg tror vi gør som fundiver199 skriver at tage visumpraksisnotatet med.

Ja, der er mange ting som er blevet lettere med den nye regering. Dog ved jeg ikke om det ligefrem er let for Thai at få visum, men har heller ikke læst andet. Der gives ihvertfald ikke mange afslag.

H_Larsen

Indlæg af H_Larsen » 14.08.2012 14:06:46

Den Danske ambassade i Bangkok har lavet en checkliste som man skal følge og der stå følgende:

"Flight/Train/Ferry reservation with fixed travel dates of maximum 90 days to Denmark (and other Schengen countries, if the applicant is going to other countries on the same trip) (Do not buy the ticket until a visa has been granted) Note: The reservation must be in accordance with the Travel Medical Insurance."

"Documentation of funds to cover the trip (for example applicants/guardians bank statement , original bank book + 1 copy of each used page) (adult 40,000THB/90 days, children 20,000THB/90 days)"

Questionnaire filled out at VFS (the questionnaire will be handed out at the Visa Application Centre, VFS)

spørgsmål skemaet udeleveres af VFS og jeg har fået af vide af min kone at de spørger om jeg betaler penge til hende hver måned, hvor vi mødtes og hvor mange gange vi har mødt hinanden, hvor tit vi snakker i telefon sammen osv.

Såfremt du ikke overholde de krav som Den Danske ambassade og VFS har lavet tager de ikke imod ansøgningen.

Så kan det godt være man burde klage, men hvem orker det, når chancen for at din kæreste eller familiemedlem så ikke komme på besøg til den aftalte tid

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 14.08.2012 14:22:17

Den danske ambassade i Thailand synes i høj grad kan køre sit eget løb. ÆUG har været involveret i en langvarig "dialog" med både dem og US om en anden problemstilling, som er endt med, at vi indtil videre blot har opgivet sagen, fordi vi trods alt kun havde hørt fra et enkelt medlem, som havde det pågældende problem.

Så ja det er da givetvis nemmest bare at opfylde ambassadens hjemmelavede regler og "krav", uanset hvor tåbelige og meningsløse de er. Og ÆUG gider nok ikke gå ind i denne sag, da der lig`som er grænser for, hvor mange kampe man orker at tage på samme tid. Og så er denne trods alt næppe en af de vigtigste.

Og personligt ville jeg altså også bare droppe al den der overdrevne angst for, at visum måske ikke bliver udstedt, og købe billetten samt søge visum i god tid. Som regel er det også den måde, man får den laveste pris på.

dim

Indlæg af dim » 14.08.2012 14:25:07

Tak for jeres svar.

Besvar