Tilstrækkelige midler

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
sbj1002

Tilstrækkelige midler

Indlæg af sbj1002 » 23.07.2012 20:06:41

Jeg ønsker at få min jamaicanske kæreste på besøg i 90 dage, men kan det virkelig passe at han skal kunne fremvise at have 350,- pr dag svarende til lige godt en halv million jamaicanske dollars i de tre måneder opholdet varer? Det er jo fuldstændig uhørt? ikke engang jeg som bor i danmark i en dyr lejlighed har så mange penge til rådighed om måneden..

jeg har haft skrevet til diverse ambassader angående reducering af beløbet hvis jeg skriver under på at jeg indestår for alle hans udgifter under hans ophold, men ingen kan svare mig på hvor meget beløbet kan reduceres med? jeg vil enormt gerne have ham herop, men det bliver meget svært hvis ikke beløbet reduceres betydeligt, da han ikke engang tjener så mange penge på et år, og derfor vel og mærket på ingen måde er i stand til at spare så mange penge op på kort tid.. :(

Jeg er uden tvivl villig til at skrive under på at jeg betaler alt,, så han får jo slet ikke brug for alle de penge. Jeg kan sagtens forstå at han skal kunne fremvise en retur flybillet, hvilket han også kommer til. men ja. alt andet er jeg uforstående overfor..

Jeg håber der er nogen herinde som vil dele jeres eventuelle erfaringer på dette område. Jeg ønsker virkelig at han kan komme herop, men der er ingen grund til overhovedet at søge visum hvis ikke beløbet bliver reduceret betydeligt.

På forhånd tak :)

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Tilstrækkelige midler

Indlæg af mh1 » 24.07.2012 05:59:23

Nej det kan ikke passe. Han skal ENTEN have det beløb ELLER en sponsor = en, der inviterer og samtidig oplyser på ansøgningsskemaet at ville stå for hans udgifter under opholdet. Derfor bør du medsende dokumentation for dine indtægter for de seneste 3 mdr.

Det er ogå en virkelig god idé at sørge for at han har 300-500 US$ eller euro i kontanter på sig, SAMT at han både i sin bagage og i sin håndbagage har yderligere en erklæring fra dig på at han skal bo hos dig og du afholder udgifterne, med dit/din navn, adresse, telefonnummer.

HUSK at han skal sørge for at tegne en rejsesygeforsikring, som gælder i hele Schengen-området, og som dækker hele det forventede ophold. Mindstedækningen skal være på 30.000 €.
mh
Rådgiver for ÆUG

sbj1002

Indlæg af sbj1002 » 24.07.2012 11:01:47

Mange tak for dit indlæg,, jeg håber inderligt du har ret.. :) - kunne virkelig heller ikke forstå hvis det var begge, han har jo intet at bruge alle de penge til!

Samtidig siger jeg mange tak for dine andre råd. De betyder meget for mig,. Jeg er ny i denne situation og tager derfor imod alle råd med kyshånd :)

sbj1002

Indlæg af sbj1002 » 24.07.2012 11:04:49

Kan det i øvrigt godt passe at han kan nøjes med denne forsikring?: http://www.axa-schengen.com/en/travel-i ... n-low-cost - den koster kun 0,89 € pr dag.. Det er da til at overkomme.. :)

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 24.07.2012 12:50:56

Ja det kan passe, og ja det er meget billigere end de rejsesygeforsikringer, danskere normalt tegner, når de skal ud og rejse. Men så er dækningen jo heller ikke på eksempelvis 1.000.000 EUR, den er kun på 30.000 EUR, og forsikringen dækker ikke tyveri og bagageforsinkelse og alt muligt andet. Og som med alt andet gælder det jo med forsikringer, at man får det, man betaler for.

Men der er nok også et større marked for den slags forsikringer end for forsikringer, der henvender sig specifikt til det danske marked, da der trods alt bor mere end 400 millioner mennesker i Schengen og kun 5,5 millioner i DK. Og det er selvfølgelig også med til at holde omkostningerne nede og skærpe konkurrencen.

sbj1002

Indlæg af sbj1002 » 24.07.2012 19:54:50

Det lyder godt.. - mange tak for hjælpen.. :)

Så bliver næste udfordring at få ham ud af Jamaica med alt den korruption der foregår der.. men mon ikk der nok skal komme en løsning på det også.. :)

Mange tak for jeres svar.. :)

Besvar