Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.
Redaktører: ZB, AUG Board
-
fundiver199
pangga skrev:anyway liv og glade dage her, og tusind tak igen til alle for indlæg, specielt tak til fundiver som ser ud til at vide ALT

Nu har jeg selv en kæreste i samme land, og det hjælper jo alt andet lidt på at vide noget om de mere landespecifikke spørgsmål
Jeg håber, at I får en rigtig god tid sammen i Danmark. I hvert fald må din kæreste da føle sig hjemme rent vejrmæssigt med de nærmest tropiske regnskyl, vi har for øjeblikket

-
pangga
heh nu har jeg et nyt spørgsmål.. vi har visa for 60 dage, spørg mig ikke hvorfor vi kun bad om 60 dage

hvad er mulighederne for at forlænge VISA'et mens man ER her og hvad er behandlingstiden normalt?
jeg ka se på KLM's side det er muligt at ændre retur biletten :p
-Thomas
-
fundiver199
Der er ingen mulighed for at forlænge visum, med mindre der er opstået alvorlig sygdom under rejsen, som kræver fortsat hospitalsindlæggelse i Danmark, eller lignende tungtvejende personlige grunde.
-
wraaski
Adamite skrev:pangga skrev:ps hvis nogen vil lave en forståelig "liste" over hvad man skal medbringe til en gammeldavs booking af tid (ikke portal), altså første kontakt med ambassaden, ville det være super fedt, invitation og de 2 forms + billede? og resten til selve mødet? igen forvirrende lol
Jeg må indrømme at jeg selv er i tvivl om dette, da der er forskellige oplysninger rundt omkring.
Som jeg har forstået det, kræves nedenstående ved ansøgningen (første møde), men ville dog være rart hvis fundiver199 eller en anden kunne bekræfte:
* Blanketten for ansøgningen (Visa Application)
Udfyldes og underskrives
* Blanketten for yderligere oplysninger (Supplementary Info)
Udfyldes og underskrives
* Blanketten for invitationen
Udfyldes og underskrives
* Ansøgerens Pas
Husk at passet skal være gyldigt 3 (?) måneder efter ansøgerens hjemrejse.
* 2 x Visa-fotos
Skal være af pas størrelse og med hvid baggrund. Disse skal sættes fast på ansøgningen, samt kopien af ansøgningen.
* Rejse-forsikring
Skal som minimum gælde 14 dage ud over rejsens planlagte afslutning.
* En kopi af alle dokumenterne
De vil gerne have to eksemplarer af dokumenterne.
* Dokumentation af forholdet
Dette kan eksempelvis være fotokopier af billedesiden af dit pas, samt visa-stemplerne fra ind og udrejse af filippinerne.
* Dokumentation af økonomien
De 3 sidste lønsedler for den der stiller sig økonomisk ansvarlig over for ansøgeren (sansynligvis dig), samt bank-udskrift (?).
* Dokumentation for ansøgerens beskæftigelse
Jeg er ikke sikker på hvad der kræves i dit tilfælde, men i min kærestes tilfælde vil det være hendes "student card" (?).
* Betaling for behandlingen af ansøgningen
60 Euro (?)
[Edit] - har tilføjet rejseforsikring til listen.
1 spørgsmål er det fra den norske hjemme side dockumenterne skal hentes eller den danske ?