Haha... det indlæg fik da vist nogen til tasterne herinde
DBS skrev:Om 6-8 måneder, får du nok et brev, om at det ikke har været muligt at behandle din sag endnu, og at det vil tage 6-8 måneder mere....
Man skal vælge sine kampe med omhu...
Jeg håber ikke dette får den følge at proccesult ophold bliver afskaffet.
Tja, så må det jo tage os en 6-8 måneder ekstra!. Jeg syntes stadig at det er en kamp der er værd at kæmpe, og vi har jo alle ting vi prioterer forskelligt... Jeg prioterer eksempelvis min retssikkerhed meget højt, for skal jeg sætte mig ind i lovgivningen og følge den til mindste komma, ja så skal staten sgu da også!.
Skal Danmark sidestilles med en styreform der ellers hører sydligere himmelstrøg til?, så sent som igår ser jeg i tv en politikker fra et regeringsparti postulere i nyhederne på tv2, at Danmark selvfølgelig er et retssamfund, og at al lovgivning i sagsbehandlingen naturligvis bliver fulgt... "det må være fordi at der er kommet nye oplysninger i sagen at US har ændret afgørelse i sagerne, ikke fordi de tilfældigvis er kommet i medierne..."
Jeg kan da ikke se nogen grund til at processuelt ophold skulle blive afskaffet på det grundlag?!, og at en frygt for at en "godbid" fjernes skal kunne begrunde at man stiltiende lader staten se stort på en borgers retssikkerhed, det lukker altså ikke munden på mig.
soreng skrev:Jeg syntes faktisk at det er mere utroligt at du rent faktisk havde forestillet dig at us nu skulle hyre en ekstra EU-rets professor, eventuelt inddrage hans ferie, og sætte dit spørgsmål foran alle de andre EU rets tvister som de personer arbejde med hver dag, for at hastebehandle og prioritere netop dit spørgsmål.
Utroligt hvad nogle folk i dette land mener at de har krav på.
Jeg er helt sikker på at us har lagt dit spørgsmål nederst i hasterbunken og tager det når de når til det igen.
Det er måske for meget forlangt at man rent faktisk allerede har medarbejdere ansat som dækker de lovgivningsområder man administrerer?!, men det ville jo nok være for krævende af en offentlig medarbejder i US regi
Om man nu lige har brug for en professor i EU ret til det, vil nok være at skyde over målet, mindre kan vel gøre det... så er der vel også en chance for at der er medarbejdere der kan bevise deres viden og værd, og ikke bare sidde og gemme sig på et hjørnekontor
Som borger og skattebetaler i dette land, så har jeg da krav på en korrekt behandling efter lovgivningen, hverken mere eller mindre, og det er alt jeg forventer og beder om.
Hvis den lander nederst i bunken pga af en klage til JS, så er vi igen tilbage ved bananstaten... og hvad er så ideen med at kalde Danmark for et retssamfund?... det vil jo være et postulat der er rent til grin hvis det skulle foregå på den måde. Jeg ved det foregår, så mere naiv er jeg da heller ikke, men så er min personlige holdning da også at det fortjener at blive trukket frem i lyset offentligt.
soreng skrev:Og så er jeres problem løst, og alle er glade.
Problem løst, tjek
mh skrev:Havde du oprigtigt forventet andet?
Nej da, det er jo en offentlig myndighed
De behøver jo ikke at præstere noget der bare ligner en "kunde" service, og bærer generelt præg af en lemmingeffekt... når der er taget en beslutning af en medarbejder, uanset korrektheden af denne, så kræver det noget nær et mirakel at få ret derefter. Ingen vil jo bringe den pågældende kollega i forlegenhed ved at omgøre pågældendes ukorrekte beslutning, det kunne jo have været dem selv der havde lavet samme fejl, ikke?!