Og selvom der f.eks. er et flyskift i Frankfurt inkluderet i rejsen, er der altså ikke noget i vejen for at angive "Danmark" som indrejseland, når den rejse, man har købt billet til, slutter her.
Rubrikken eksisterer ikke, fordi det er vigtigt for nogen at vide, hvor ens flyver lander. Den eksiterer kun med henblik på at afklare, hvilket land der har kompetence til at behandle visumansøgningen, hvilket afgøres ud fra følgende to kriterier:
1) Findes der et land, som er det primære mål for rejsen, har det land kompetencen
2) Er ovenstående ikke tilfældet, er det indrejselandet, der har kompetencen
Som hovedregel er indrejseland derfor en fuldstændig irrelevant oplysning ved ansøgninger om visum til familiebesøg, da det land, hvor værten er bosat, altid må antages at være det primære mål for rejsen og dermed det land, der naturligt bør behandle ansøgningen.
Det ville jo ikke give nogen form for mening, at det f.eks. var Tyskland, der behandlede en ansøgning om at besøge en søster eller kæreste i Danmark, bare fordi den rejsende benytter en rute, der indebærer mellemlanding i Tyskland, eller for den sags skyld ankommer til lufthavnen i Hamburg.
Så i virkeligheden kunne man også udfylde rubrikken ved at skrive "ukendt" eller "ikke relevant", men det nemmeste er da bare at skrive Danmark. Så er den danske ambassade ikke i tvivl om, at det er dem, der behandle ansøgningen. Og når først den beslutning er truffet, skal oplysningen ikke bruges til andet og mere.
Som tidligere nævnt i en anden tråd, må man dog nok forvente at blive stillet spørgsmål, hvis ens rejserute er meget besynderlig i forhold til det land, der har udstedt visummet. Hvis man eksempelvis ankommer til Spanien, vil det givetvis kunne rejse tvivl om, hvorvidt det nu også er rigtigt, at Danmark er det primære mål for rejsen. Og om målet i det hele taget er familiebesøg som angivet, eller om det måske i virkeligheden er noget helt andet og sandsynligvis ulovligt, der skal foregå i Spanien.
Så man bør naturligvis rejse på en flybillet, der slutter i det land, der er det primære mål for rejsen, eller i det mindste i en lufthavn i et naboland, som det kan virke naturligt at benytte. Som f.eks. Kastrup, hvis man bor i Sydsverige, og Hamburg hvis man bor i Syddanmark.
Turistvisum til tyrker
Re: Turistvisum til tyrker
Beklager jeg ikke fik svaret. håber du har fået svar andet sted, ellers må du lige vende tilbage 
Helt ok. Tror ikk jeg fik svar på alle mine spørgsmål så du må meget gerne svare på dem der er henvendt til dig - så du sødStinchen skrev:Beklager jeg ikke fik svaret. håber du har fået svar andet sted, ellers må du lige vende tilbage
Mvh, Sarah
Hej Sarah
Selvfølgelig
.
Min mand havde ikke aftalt tid med ambassaden på forhånd. Han dukkede bare op, og det gav ingen problemer. Efterfølgende ringede de til ham et par gange med spørgsmål, og 10 dage efter sendte de så visum til ham med posten.
Angående forsikringer; jeg tog den lette og måske dyre løsning, og købte en forsikring til ham her i DK. Tror bestemt der er penge at spare ved at købe den i Tyrkiet, jeg var vist bare doven
.
Spørg bare hvis der er mere
Selvfølgelig
Min mand havde ikke aftalt tid med ambassaden på forhånd. Han dukkede bare op, og det gav ingen problemer. Efterfølgende ringede de til ham et par gange med spørgsmål, og 10 dage efter sendte de så visum til ham med posten.
Angående forsikringer; jeg tog den lette og måske dyre løsning, og købte en forsikring til ham her i DK. Tror bestemt der er penge at spare ved at købe den i Tyrkiet, jeg var vist bare doven
Spørg bare hvis der er mere