visum fra filippinerne igen, råd og mulige problemer?

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

pangga

Re: visum fra filippinerne igen, råd og mulige problemer?

Indlæg af pangga » 27.07.2010 18:32:09

[quote="fundiver199"]Ambassaden har allerede sendt din kærestes visumansøgning til US. "Danish Immigration Service" er den engelske oversættelse af "Udlændingeservice".

men.. nu sidder jeg og kigger på den mail jeg fik igen:

Your application for a Schengen Visa was sent to the Danish Immigration Service (DIS) on 12 July 2010 for processing and decision. Any enquiries about the case must therefore be directed there (www.newtodenmark.dk)

newtodenmark.dk contact info giver en dansk adresse på DIS:

Danish Immigration Service
Ryesgade 53
2100 Copenhagen Ø

betyder det jeg kan møde op derinde og få at vide hvad der sker i sagen?

-Thomas

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 27.07.2010 20:17:50

Udlændingeservice vil nok foretrække, at du bare ringer til dem, hvis du vil spørge til din kones ansøgning. Du kan finde telefonnummeret i en telefonbog eller på www.nyidanmark.dk

pangga

Indlæg af pangga » 31.07.2010 18:30:22

ja og de sagde noget med at fordi det var fra filippinerne skulle det igennen en speciel check som udløb den 3. august, derefter vil sagen blive taget op igen? og jeg skulle ringe nogle dage efter igen.. zzz

kan godt være nogle syntes det er ligetil og nemt men det er bestemt ikke min opfattelse :(

-Thomas

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 31.07.2010 21:49:24

Det "check" er nok det, som man kalder for en schengenhøring. D.v.s. at Danmark skal spørge alle de andre schengenlande, om de har nogen indvendinger imod, at den pågældende får et visum, fordi vedkommende er "kendt" i et andet schengenland på en dårlig måde.

pangga

Indlæg af pangga » 02.08.2010 16:12:00

ahh takker, og når de nu har gjort det, så melder de tilbage til ambassaden i manila som derefter vil informere os? zzzz lyder som endnu mere ventetid lol, de skriver på DIS hjemmeside de ikke kan oplyse om det blir et ja eller nej?

anyway tak for alle svar, jeg håber alt går iorden her snart :)

-Thomas

pangga

Indlæg af pangga » 06.08.2010 07:06:56

woohoo så fik vi endeligt det JA vi har ventet på så længe, tusind tak til al den hjælp der er givet herfra!

-Thomas

ps. hvor er den smiley der hopper og danser af glæde? :)

pangga

Indlæg af pangga » 07.08.2010 10:18:44

nå problemerne stopper sgu ikke der, bestilte straks billetter til på torsdag via den filippinske KLM side og betalte med mit visa kort, men modtog kun bekræftigelsen og ingen electronic ticket grrr, ringede til den danske KLM og de snakkede om noet med visa og approval pjat og jeg skulle ringe til den filippinske afdeling som selvfølgelig havde lukket for weekenden grrr

nu står vi og skal på ambassaden mandag uden biletter lol sgu første gang online betaling har været et problem, må være noget filipinsk 3-gange sikkerheds check pjat.

sagde til den danske KLM om det så ikke bare var nemmere at annulere min billet og købe de via den danske afdeling? nøh for så ville jeg blive trukket 2 gange indtil de fik pengene sat retur.. lol hvor svært kan det være!

anyway god weekend
-Thomas

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 07.08.2010 15:42:08

Thja problemet er nok, at man frygter for kreditkortsvindel, når et dansk kreditkort bliver brugt på en filippinsk hjemmeside til at købe en billet med udgangspunkt i Filippinerne. Man kan undgå dette problem ved at købe sin KLM-billet på en dansk hjemmeside som f.eks. Travelstart, Flybillet.dk og mange andre. Eller også må man bare købe den mere end 2 dage før, den skal bruges :wink:

pangga

Indlæg af pangga » 09.08.2010 06:25:19

høhø ja, men ok vi fik biletten idag og har stadig 2 dage til at komme på ambassaden så vi når det nok :) og har da lært en del af alt det her, men må sgu sige at for første gangs søgende har det ikke ligefrem været nemt.

kan man forvente at det blir nemmere næste gang? jeg mener når de kan se man tidligere har haft visa til danmark og overholdt reglerne..

-Thomas

pangga

Indlæg af pangga » 12.08.2010 02:39:29

en lille tilføjelse..

min forlovede sidder nu ved gaten i manila og slap med KUN at betale airport tax på 750, altså ikke det andet "første gang i udlandet fee" på 1650, blev som nævn af andre spurgt om hendes invitation som jeg selvfølgelig havde bedt hende tage med, og de sagde noget med "det er jo bare en form" men hun kom igennem alligevel :)

hun har en smule "nosebleed" (forvirret) men ellers gik den det smertefrit lol

amsterdam here we come!

-Thomas

Adamite

Indlæg af Adamite » 12.08.2010 09:32:22

pangga skrev:en lille tilføjelse..

min forlovede sidder nu ved gaten i manila og slap med KUN at betale airport tax på 750, altså ikke det andet "første gang i udlandet fee" på 1650, blev som nævn af andre spurgt om hendes invitation som jeg selvfølgelig havde bedt hende tage med, og de sagde noget med "det er jo bare en form" men hun kom igennem alligevel :)

hun har en smule "nosebleed" (forvirret) men ellers gik den det smertefrit lol

amsterdam here we come!

-Thomas
Hej Thomas,

Tak for info og godt at høre at det lykkedes til sidst.

Jeg blev færdig med guiden til hende i starten af ugen og havde blandt andet også nævnt den fee på 1650 (muligvis +200 mere, i form af processing fee). Hun tager afsted på lørdag, men vil lige nævne for hende at det måske ikke er nødvendigt alligevel (hun får dog penge med til den, for en sikkerheds skyld). Jeg læste op på det og så vidt jeg forstod er det ikke kun førstegangs-rejsende, men et permanent beløb der skal betales når man er bosiddende i filippinerne.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 12.08.2010 09:59:04

Det er en klar fejl, hvis der ikke er opkrævet 1.650 PHP i travel tax. Den manglende opkrævning i lufthavnen kan dog skyldes, at beløbet allerede er opkrævet ved køb af billet hos et lokalt rejsebureau.

Men køber man en billet til sin filippinske gæst online, så er der ikke betalt travel tax, og så skal vedkommende ikke møde op i lufthavnen uden 1.650 PHP til travel tax, 750 PHP til terminalafgift + lidt til det løse. Foruden naturligvis et passende beløb i EUR eller DKK til at dække eventuelle udgifter under rejsen og til at vise i paskontrollen ved indrejse i Schengen.

pangga

Indlæg af pangga » 12.08.2010 15:32:44

fundiver199 skrev:Det er en klar fejl, hvis der ikke er opkrævet 1.650 PHP i travel tax. Den manglende opkrævning i lufthavnen kan dog skyldes, at beløbet allerede er opkrævet ved køb af billet hos et lokalt rejsebureau.

Men køber man en billet til sin filippinske gæst online, så er der ikke betalt travel tax, og så skal vedkommende ikke møde op i lufthavnen uden 1.650 PHP til travel tax, 750 PHP til terminalafgift + lidt til det løse. Foruden naturligvis et passende beløb i EUR eller DKK til at dække eventuelle udgifter under rejsen og til at vise i paskontrollen ved indrejse i Schengen.
uhada, jeg havde KUN givet hende 5000 pesos med til at dække evt. taxes og afgifter, ingen EUR eller DKK, forstod det således at det ikke var nødvendigt når hun havde invitationen med??

så vi er måske ikke helt ude af vores problemer endnu? hun lander i amsterdam on 2 timer waaa.

og nej jeg havde købt biletten direkte hos KLM på den filippinske site, altså ikke via noget agency men jeg ka se på mailen fra KLM nu at de har medregnet noget travel tax :)

Ticket price 875.00
Booking fee -
Fuel surcharge 342.48
Philippine travel tax 35.75
Airport Passenger Service Charge 27.40
Security charge 19.10
Airport Passenger Service Charge 16.68
Netherlands noise isolation charge 5.26
Price (per passenger): 1,321.67
Number of passengers 1

anyway nu gør du mig altså nervøs, blir det et problem at hun ikke har cash i lufthavnen (amsterdam eller danmark) ???

-Thomas

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 12.08.2010 15:46:52

Ja det ser da ud som om, KLM faktisk har opkrævet den skat på den filippinske regerings vegne. Så det er naturligvis derfor, at din kæreste ikke skulle betale i lufthavnen.

M.h.t. hendes sparsomme kontantbeholdning, så må I vel bare håbe, at det ikke er noget, de interesserer sig så meget for i Amsterdam. Hun har jo, som du skriver, invitationen med sig, og kan derfor godt gøre rede for, hvordan hun får dækket sine udgifter.

pangga

Indlæg af pangga » 15.08.2010 09:39:28

nå endelig er vi sammen igen og alt gik godt selvom de manglende kontanter, min forlovede blev spurgt 2 gange om invitationen, en gang i manila hvor de som sagt ævlede noget om at det bare var en form, men hun slap igennem alligevel :p anden gang i amsterdam hvor de spurgte til penge og jeg bad hende vise invitationen igen.

ps. er det en god ide at slå deres mobil nummer over på roaming so de kan text'e hele vejen, det koster godtnok ca 22php per text, men det kan bestemt være det værd i tvivls tilfælde.

anyway liv og glade dage her, og tusind tak igen til alle for indlæg, specielt tak til fundiver som ser ud til at vide ALT :D

-Thomas

Besvar