2000 euro

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

keff

Indlæg af keff » 01.05.2008 19:41:01

Tillykke matilde.
Held og lykke til dig også.
Tak for info.

baekkel

Indlæg af baekkel » 26.05.2008 18:15:51

Hej Allesammen!

Jeg ved ikke om alle der var i tvivl er blevet klogere eller hvad, men jeg er ihvertfald stadig meget i tvivl.

Jeg snakkede med den danske ambassade i Kampala (Uganda) og spurgte til det her med de 2000 euro. Damen der fortalte mig at det var ULOVLIGT at sende mennesker med gyldigt visum retur fordi de ikke har kontanter på sig. Tilgengæld fortalte hun også at hun var bekendt med at det nogen gange skete.
Ambassaden tager kraftigt afstand til det sagde hun, og det er jo også meget godt, det hjælper bare ikke skide meget lige nu og her.

Egentlig havde ejg tænkt mig at møde min mand i bruxelles når han kommer, men han letter tidligt om morgenen og hvis jeg vil det må jeg tage derned aftenene før, fordi der ikke er fly med det selvskab fra Danmark til Bruxelles så tidligt. Det vil sige at jeg skal overnatte i lufthavnen for at kunne være ved shegen indgangen når han ankommer, og det er så vidt jeg ved også ulovligt...?

Hvad jeg har tænkt jeg tror at jeg eventuelt og muligvis vil gøre er bare at krydse fingre og håbe på det bedste. Efter at have læst de forskellige meninger og historier her tænker jeg:

- En har oplevet at blive ringet op fra Bruxelles for at skulle bekræfte, og at det var nok. Forhåbentlig er det fast procedure i Bruxelles = ingen problemer!

- Det er, efter hvad jeg har kunnet gennemskue kun sket for kærester og ikke ægtefolk = ingen problemer!

- Hvis damen på den danske ambassade i Kampala har ret i at det er en ulovlig begrundelse for hjemsending, så burdte det i sig selv automatisk betyde - ingen problemer!

- Og så igen, jeg tror ikke jeg har mulighed for at måde ham der, selvom det var den oprindelige plan, såeee jeg må bare håbe at der ingen problemer er!!!!

Hvad synes i andre, er jeg helt tosset hvis jeg tør bare at krydse fingre og håbe???

Det er så fantastisk at få Visum, som vi fik i dag, det ville bare være endnu mere fantastisk hvis man ikke skulle frygte hjemsendelse i ankomstlandet.

Alt det bedste; Linda

matildeudenh

Indlæg af matildeudenh » 27.05.2008 13:10:51

Jeg synes ikke det er tosset at krydse fingre, det var jo det jeg selv gjorde. Bare sørg for at han har nogle papirer på sig, hvor du inviterer ham, og gerne penge til "en is og en busbillet" som den politidame jeg talte med sagde. En kopi af en vielsesattest er sikkert også godt, når nu I er gift, men min erfaring blev altså at det ikke var nødvendigt med pengene. Min kæreste rejste med 200 euro, et kontoudtog og et invitationsbrev- Det eneste de ville se (Amsterdam) var invitationsbrevet, og så spurgte de til hvilken gade jeg bor på, og da han godt kunne huske det, var der ingen problemer.

Held og lykke til alle!

Besvar