Ny visumpraksis pr. 1. januar 2011
Re: Ny visumpraksis pr. 5 april 2010
Jeg snakkede med ambassaden i Istanbul - og de sagde at vi ikke behøvede en "lukket flybillet". Vi skulle bare kunne vise flyafgange, eventuelle stop m.m. Herefter kigger de nærmere på det.
Men men men... hvordan får i booket det flybilletter uden at skulle betale. Jeg har nu firgæves forsøgt, men får ikke nogen reservation uden at betale.... Hjælp????
Skal invitationsblanketten som man giver til sin mand/forlovede/kæreste også stemples med apostille inden han får den??? eller er det ligemeget???
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
@ Fleischer: for at kunne lave en reservation uden at betale, skal du finde et rigtigt kontor - sådan er det i hvert fald hos Turkish Airlines.
Online internationale billetter skal betales straks, mens indenrigs kan laves med op til 14 dages frist. Går man til et rigtigt kontor kan man reservere, så man skal betale senest 1 md. før afrejse, ellers slettes billetten.
Online internationale billetter skal betales straks, mens indenrigs kan laves med op til 14 dages frist. Går man til et rigtigt kontor kan man reservere, så man skal betale senest 1 md. før afrejse, ellers slettes billetten.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
fundiver199
Apostille er noget, man bruger på vielsesattester og kun dem. Du skal udfylde det invitationsskema, som ligger på http://www.nyidanmark.dk under "visum".
I kan også vælge at tage chancen og købe billetten med det samme i forventning om, at visum naturligvis bliver udstedt. Selvfølgelig bør man dog så søge om visum i god tid inden rejsen, så man er sikker på, at det når at blive udstedt. Man kan søge visum op til 3 måneder i forvejen.
I kan jo prøve at undersøge, om det koster ekstra at gå til et "rigtigt" rejsebureau og lave en reservation frem for at købe og betale billetten online. Og så kan I træffe jeres beslutning ud fra det.
I kan også vælge at tage chancen og købe billetten med det samme i forventning om, at visum naturligvis bliver udstedt. Selvfølgelig bør man dog så søge om visum i god tid inden rejsen, så man er sikker på, at det når at blive udstedt. Man kan søge visum op til 3 måneder i forvejen.
I kan jo prøve at undersøge, om det koster ekstra at gå til et "rigtigt" rejsebureau og lave en reservation frem for at købe og betale billetten online. Og så kan I træffe jeres beslutning ud fra det.
Samtidig indfører også Danmark nu den regel, at man tidligst kan søge om visum 3 måneder før den planlagte rejsedato. For at være sikker på, at visum udstedes inden for de 60 dage, skal man sørge for, at ansøgningen er fuldstændig, herunder at den supplerende ansøgningsblanket til Danmark også er udfyldt og afleveret.
Og så mit spørgsmål... Hvad er det for en supplerende ansøgningsblanket til Danmark??????
Bliver også lige i tvivl om hvilken ansøgningsblanket man skal bruge når man søger familiesammenføring efter danske regler og om dispensation i forbindelse med særbørn????
Måske har jeg udfyldt en forkert, men så er det jo godt den endnu ikke er sendt afsted
Og så mit spørgsmål... Hvad er det for en supplerende ansøgningsblanket til Danmark??????
Bliver også lige i tvivl om hvilken ansøgningsblanket man skal bruge når man søger familiesammenføring efter danske regler og om dispensation i forbindelse med særbørn????
Måske har jeg udfyldt en forkert, men så er det jo godt den endnu ikke er sendt afsted
-
fundiver199
Ak ja tingene udvikler sig så hurtigt på udlændingeområdet, at det indlæg allerede er forældet. Den supplerende ansøgningsblanket blev således afskaffet 1. januar 2011. Jeg sørger for at opdatere det oprindelige indlæg, så der er ikke er flere, der bliver forvirrede over de forældede oplysninger.