SUK, HVOR ER DET INDVIKLET!
Re: SUK, HVOR ER DET INDVIKLET!
Jeg er gift med en mand fra Libyen.
Det tager altid tid at lære et andet menneske at kende - måske omkring 1 år før man har set hinanden i et bredt udsnit af livets situationer. Det kræver lidt ekstra, når der er tale om et mennesker med en anden kultur, relgion m.m.
Min mand er muslim og det betyder meget mere end halal kød. Det kræver stor rummelighed både fra hans og min side, fordi vores kultur og relgion er så forskellige og det kræver en høj grad af kommunikation.
Derfor kan jeg kun anbefale visum løsningen, (som du selv er inde på) hvor man kan prøver at bo sammen i en længere, sammenhængende periode.
Det tager altid tid at lære et andet menneske at kende - måske omkring 1 år før man har set hinanden i et bredt udsnit af livets situationer. Det kræver lidt ekstra, når der er tale om et mennesker med en anden kultur, relgion m.m.
Min mand er muslim og det betyder meget mere end halal kød. Det kræver stor rummelighed både fra hans og min side, fordi vores kultur og relgion er så forskellige og det kræver en høj grad af kommunikation.
Derfor kan jeg kun anbefale visum løsningen, (som du selv er inde på) hvor man kan prøver at bo sammen i en længere, sammenhængende periode.
Senest rettet af GitteK 16.06.2012 19:09:42, rettet i alt 1 gang.
Og man skal virkelig tænke sig grundigt om før man gifter sig med en fra et 3 land...der er meget langt fra første super møde til hverdagen ........ Jeg ved det , men er stadig super glad men bruger meget tid for at forstå forskelligheden ....
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Jeg knokler stadig med det efter 13 års samliv - trods en cand.mag. i min mands sprog-og-samfund 
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Det kommer jeg givetvis også til 
måske der skulle laves en gruppe for alle os der har fundet den eneste ene , men hvor vi kunne snakke sammen om livet med ens partner ?
skriv en pm til mig så starter vi det