Hvad mener du med vi først skal søge om visum før vi kan søge om fs??
Nu skriver jeg lige min situation og håber nogen vejleder mig ordentligt, så vi ikke gør noget forkert.
Min kæreste fra tyrkiet er journalist, han kommer herop pga. sit arbejde om ca. 2 måneder, vi bliver gift og han vender hjem igen for at arbejde mens vi søger om fs.
kan det lade sig gøre eller hvad??
Visum/ægteskab
-
fundiver199
Re: Visum/ægteskab
Der er en mængde regler og krav, som skal være opfyldt, hvis man vil familiesammenføres efter de danske regler. Dem kan du læse om på Nyidanmark samt her på hjemmesiden under "jeg vil... familiesammenføres".
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Visum/ægteskab
Hvis din kaereste kommer paa en arbejdsopgave kan han vaere visumfri, som jeg skrev tidligere - det er en regel der gaelder i hele EU.
I kan godt blive viet, mens han er i DK, fordi han har lovligt ophold. Vielse alene er bare ikke nok til at man kan faa fs, der er mange andre betingelser, der skal vaere opfyldt. Dem kan du laese dig til paa www.nyidanmark.dk
Naar i söger fs, og jeres plan er at han söger fra Tyrkiet, saa kan han derimod ikke komme til DK uden visum. HVIS i faar fs skal han have et visum, som viser at han kommer til DK for at tage ophold. Det er det visum, som jeg i tvivl om, hvorvidt man vil udstede, naar han har en saa naert forestaaende pligt til at melde sig til session. DK og Tyrkiet er NATO-partnere og vil naeppe hjaelpe hverandres vaernepligige med at löbe fra deres pligt.
I kan godt blive viet, mens han er i DK, fordi han har lovligt ophold. Vielse alene er bare ikke nok til at man kan faa fs, der er mange andre betingelser, der skal vaere opfyldt. Dem kan du laese dig til paa www.nyidanmark.dk
Naar i söger fs, og jeres plan er at han söger fra Tyrkiet, saa kan han derimod ikke komme til DK uden visum. HVIS i faar fs skal han have et visum, som viser at han kommer til DK for at tage ophold. Det er det visum, som jeg i tvivl om, hvorvidt man vil udstede, naar han har en saa naert forestaaende pligt til at melde sig til session. DK og Tyrkiet er NATO-partnere og vil naeppe hjaelpe hverandres vaernepligige med at löbe fra deres pligt.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG