Hvis han rejser hjem igen, og har overholdt visum'ets tidsbegrænsning, og i øvrigt ikke roder sig ud i noget, vil anfordringsgarantien bortfalde. Han skal bare henvende sig på ambassade eller konsulat, så de kan se, at han er hjemvendt, og derefter vil anfordringsgarantien bortfalde.sarachristiansen skrev: Men sådan som du fortæller det, lyder det som om at han næsten er tvunget til at rejse hjem igen.... og den (dyre) flybillet vil vi gerne undgå. Og dermed bliver vores anfordringsgaranti inddraget og jeg skal så stille en ny garanti når han kommer herop igen. Det scenarie vil vi gerne helt udenom!
Schengen-Visa fra Sydafrika
-
- Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
- Kontakt:
Re: Schengen-Visa fra Sydafrika
-
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Re: Schengen-Visa fra Sydafrika
Sara,
Da min hustru kom her til landet, fløj hun direkte ind til Kastrup fra Bangkok. Det er altså ikke nødvendigt at mellemlande i et andet Schengen-land, inden det sidste "hop" til Danmark.
Som jeg læser dit seneste indlæg her i tråden, mener du, at selvom din partner kommer her til landet på visum nummer 2, skal du stille ny anfordringsgaranti, og han skal rejse hjem en gang til. Sådan fungere det ikke.
Hvis han har overholdt samtlige betingelser på første visum, skal der netop IKKE stilles garanti 2. gang.
Han er heller ikke tvunget til at vende hjem igen en gang mere, inden han kan søge FS. Så kunne myndighederne jo hurtigt køre folk økonomisk trætte i et rejsecirkus uden lige. Når han kommer herop og I er blevet gift, kan han indleverer FA1 ansøgningspakken til nærmeste politi eller direkte til US.
Mere indviklet er det heller ikke.
Da min hustru kom her til landet, fløj hun direkte ind til Kastrup fra Bangkok. Det er altså ikke nødvendigt at mellemlande i et andet Schengen-land, inden det sidste "hop" til Danmark.
Som jeg læser dit seneste indlæg her i tråden, mener du, at selvom din partner kommer her til landet på visum nummer 2, skal du stille ny anfordringsgaranti, og han skal rejse hjem en gang til. Sådan fungere det ikke.
Hvis han har overholdt samtlige betingelser på første visum, skal der netop IKKE stilles garanti 2. gang.
Han er heller ikke tvunget til at vende hjem igen en gang mere, inden han kan søge FS. Så kunne myndighederne jo hurtigt køre folk økonomisk trætte i et rejsecirkus uden lige. Når han kommer herop og I er blevet gift, kan han indleverer FA1 ansøgningspakken til nærmeste politi eller direkte til US.
Mere indviklet er det heller ikke.
Seniorrådgiver i Ægteskab Uden Grænser