Asyl problem
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Asyl problem
Har du gennemlæst informationerne her:
http://www.migrationsverket.se/info/1959.html
For at din kæreste kan søge, skal du have sendt ham det særlige personnummer han skal bruge til det. Uanset, om han søger via nettet eller ved at henvende sig til ambassaden bliver du så kontaktet og skal give div. oplysninger.
http://www.migrationsverket.se/info/1959.html
For at din kæreste kan søge, skal du have sendt ham det særlige personnummer han skal bruge til det. Uanset, om han søger via nettet eller ved at henvende sig til ambassaden bliver du så kontaktet og skal give div. oplysninger.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Jeg ved det er et gammelt indlæg, men vil lige høre hvor længe der er regler om man skal bo i Sverige, før man starter processen? Søger efter svenske regler som sagt tidligere 
Der er ingen regler om, hvor længe du skal bo i Sverige, før der kan søges opholdstilladelse for din partner. Men du skal naturligvis være i besiddelse af et svensk personnr. Faktisk kan man også søge uden at bo i Sverige, hvis man bare er i besiddelse af et svensk personnr. fordi man har boet i Sverige tidligere og blot har til hensigt at flytte til Sverige, når opholdstilladelsen er bevilget. Akkurat efter samme princip som "Coming Home"-reglen i Danmark.
Okay super, man skal passe på at lytte til folk der måske ikk har helt styr på det
jeg flytter til Sverige i december og registrerer mig med henblik på min kæreste søger så snart jeg har fået mit person nummer, fra sit hjemland.
Er der noget vi skal være opmærksomme på de kan afslå ved? Altså vi har et reelt forhold på over et år, med et besøg hos ham hver måned ca, billeder billetter og div bevismateriale. Planen er at gifte os og blive boende i Sverige i nogle år. Har bare ingen følelse ang. om det er stensikkert man får opholdstilladelse eller det er i få tilfælde?
Er der noget vi skal være opmærksomme på de kan afslå ved? Altså vi har et reelt forhold på over et år, med et besøg hos ham hver måned ca, billeder billetter og div bevismateriale. Planen er at gifte os og blive boende i Sverige i nogle år. Har bare ingen følelse ang. om det er stensikkert man får opholdstilladelse eller det er i få tilfælde?
Opholdstilladelse gives altid til kærestepar, når forholdet fremstår seriøst og ikke blot som en ferieforelskelse eller som et proformaforhold eller tvangsægteskab. Så der er ingen grund til at være nervøs i jeres tilfælde.
Du gør virkelig en lettet, tak
og de går vel heller ikk ind og kigger på hans noget trælse baggrund mht ophold i Tyrkiet, det kan jo i princippet ikk være noget de blander sig i?
Og når vi søger online, skal vi vel regne med en ventetid på op til 3 måneder?
Og når vi søger online, skal vi vel regne med en ventetid på op til 3 måneder?
Nej, så længe han ikke har en kriminel baggrund burde der ikke være noget at frygte.
Det har han ikke, "kun" noget opholdstilladelse problemer, men han rejser frivilligt hjem og det er vel kun relevant hvis vi skulle søge om visum..
Håber på det bedste og tak for svar
Håber på det bedste og tak for svar
Lige en sidste ting, det har vel heller ikk nogen betydning hvor han er fra?