Er gift med en tuneser, vi søgte visa på finsk ambassade men fik afslag.
Ville så søge i marokko , MEN han kan ikke fremvise 3 mdr bank konto udtog , så ser næsten ud som om det heller ikke kan lykkedes der .
vi ville søge om 3 uger til besøg.
Nu er der så nogen der sagde vi skulle prøve i tyrkiet, er der nogen der har erfaring derfra ??
De skriver ikke noget om bank udskrifter osv.
vi har også tænkt på familie sammenføring , men da jeg er psykisk syg og ikke kan fremskaffe 52000 kr er det jo næsten også umuligt.
håber bare nogen kan give os et råd
på grådens rand hjælp
Re: på grådens rand hjælp
vil lige sige jeg har 4 børn her i dk en er 15 de andre myndige , og jeg er førtids pensionist
Eftersom du har et særbarn her i Danmark, som du formodentlig har samvær med, så kan du søge om dispensation for at stille en økonomisk sikkerhed på de kr. 52.000. Der er dog visse betingelser der skal være opfyldt, men det er da helt sikkert en mulighed.
Mht at søge via Tyrkiet har jeg ingen ide om hvordan det er.. Men hvorfor ikke søge på en dansk ambassade..?? Når i er gift burde det da ikke være noget problem at få et visa....
Mht at søge via Tyrkiet har jeg ingen ide om hvordan det er.. Men hvorfor ikke søge på en dansk ambassade..?? Når i er gift burde det da ikke være noget problem at få et visa....
-
fundiver199
Du misforstår ambassadens hjemmeside. Kontoudtog fra bank er ikke et grundkrav for at søge om visum til Danmark. Det er et FORSLAG til, hvad man kan vedlægge ansøgningen for at øge sandsynligheden for, at visum udstedes.
Helt konkret handler det om, at man skal dokumentere, at man har økonomiske midler til rejse og ophold. Det kan man gøre ved at dokumentere, at man har penge i banken. Men man kan også gøre det ved at have en pålidelige vært, der i invitationen (VU2 online) har påtaget sig at stå for alle udgifter.
Helt konkret handler det om, at man skal dokumentere, at man har økonomiske midler til rejse og ophold. Det kan man gøre ved at dokumentere, at man har penge i banken. Men man kan også gøre det ved at have en pålidelige vært, der i invitationen (VU2 online) har påtaget sig at stå for alle udgifter.
I skal også huske på at i ikke behøver at skaffe pengene i bogstaveligt forstand. Der er to muligheder hvoraf den ene er en konto hvor pengene står, og den anden er hvad der kan beskrives som en bank garanti. Dvs at banken skriver under på et dokument hvor der groft sagt står at hvis kommunen eller staten skal bruge pengene til dækning af noget, vil banken punge ud
tusind tak for jeres svar. Kan så fortælle at i marokko vil ambasadenn have bank udskrifter 3 mdr tilbage fra begge parter , selvom vi er gift. Har jeg sort på hvidt fra ambassaden dernede .
I tyrkiet er det kun i istanbul de ikke forlanger det , på de andre konsulater og selve ambassaden i ankara forlanger de også bank udskrifter . fik jeg også på mail. Så vi tog til istanbul , efter afslag på den finske i tunis. 15 dage ventede vi dernede , men fik et 3 mdrs visum , så hurra jeg er glad.
Hvorfor reglerne ikke er ens på danske konsulater og ambassader forstå jeg den dag i dag ikke.
så til jer der er gift , benyt den i istanbul.
I tyrkiet er det kun i istanbul de ikke forlanger det , på de andre konsulater og selve ambassaden i ankara forlanger de også bank udskrifter . fik jeg også på mail. Så vi tog til istanbul , efter afslag på den finske i tunis. 15 dage ventede vi dernede , men fik et 3 mdrs visum , så hurra jeg er glad.
Hvorfor reglerne ikke er ens på danske konsulater og ambassader forstå jeg den dag i dag ikke.
så til jer der er gift , benyt den i istanbul.