Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.
Redaktører: ZB, AUG Board
-
Random
Hejsa
Hvad er betalingsfristen på flybiletter bestilt i udlandet? Det er bare for at være sikker på at jeg har dem til jeg får løn om en uges tid. Så vil jeg bestille dem nu, og så betale dem engang i næste uge.
Det er fordi det er til biletten til min PH kæreste som skal med mig hjem, og vi vil gerne flyve sammen I samtlige fly. Men af en underlig årsag koster hendes billet 17.000 kr mens min koster 6.000 kr hos samme rejse bureau. Momondo er ikke en hak bedre, så jeg har prøvet at kontakte selve flyselskabet for at se om de er til at tale med. Hvis de siger at den koster i omegnen af min egen billet, så vil jeg bare bestille den nu her, og så bare betale i næste uge, og på den måde lave en fake reservation af hende biletter. Kan man gøre sådan noget? Det er Asiana Airlines hvor ruten er: Cebu - Seoul - Frankfurt - Hamburg
Eller er der nogen herinde der kender noget til at bestille uden om diverse argenturer så jeg ikke skal slippe 17.000 for en returbillet? Jeg stoler ikke på søgemaskinerne og bureauerne længere, så hvis der findes en form for privat detektiv for flybilletter vil jeg gerne leje sådan en person til opgaven.
-
skaanebo
Billetter bestilt hos onlinebureauer skal normalt betales umiddelbart, når man bestiller.
Hos "rigtige" rejsebureauer med et fysisk kontor, kan man somme tider aftale, at man først betaler på et senere tidspunkt. Det er individuelt fra sted til sted.
Hvis du skal bestille flybillet fra et sted i Asien, skal du nok ikke bestille billet hos nogen vestlige bureauer, men derimod lokale asiatiske rejsebureauer. Tjek fx tiket.com eller fillippinske udgaver af de store søgemaskiner, ikke de danske versioner. Skypicker.com kan også anbefales.
-
fundiver199
Det desværre meget almindeligt, at returbilletter koster noget forskelligt, afhængig af i hvilken ende man starter rejsen. Det kaldes prisdifferentiering og handler om, at flyselskaberne gerne vil tage en høj pris på deres "primære" markeder. Samtidig med at så får afsat resten af sæderne til en lavere pris på et sekundært marked.
Asiana er et koreansk flyselskab, så Korea er deres hovedmarked. Derfor "dumber" de ekstra sæder billigt til europæiske rejsende, samtidig med at de forsøger at tage en høj pris for det samme produkt, når de sælger det i Korea. Og åbenbart også i andre asiatiske lande.
Den anden mulige årsag kan være, at der er tæt på at være udsolgt på et eller flere af de fly, I skal med, Og at prisen på de sidste ledige sæder derfor skrues i vejret. Det hele drejer sig jo om, at flyselskabet på den ene side gerne vil sælge sæderne til en så høj pris som muligt, men på den anden side ikke vil flyve med for mange tomme sæder.