Erfaring med den danske ambassade i marrokko.

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
UmmEsa

Erfaring med den danske ambassade i marrokko.

Indlæg af UmmEsa » 24.09.2015 20:12:15

Hej.
Efter min mand og jeg fik afslag på besøgsvisum fra den finske ambassade i tunis så tager han nu turen til rabat i marrokko i næste mdr. Er der nogen der har erfaringer med dem? Vi er så nervøse for afslag igen og tiden er knap da jeg er sat til at føde vores fælles barn i start feb 2016.

Vi er gift, begge 29, jeg har børn i dk og gravid. Vi har tænkt os at søge bare alm besøgsvisum fordi det vil tage for langt tid med familiesammenføring og jeg vil simpelthen ikke igennem fødslen alene. Er de meget hårde? Min mand har et job på en skole i tunis - ikke det bedst betalte job langt fra men det er et godt eftertragtet job da de er sikret og får goder osv og Job i Tunesien er svært at få. Skal vi igennem hele det ser forhørs halløj igen? Vise mine indtægter, hans indtægter, skal han vise han har penge til turen, forsikring og reservation osv og ja alt det virkelig private den finske spurgte om? den finske var en virkelig ubehagelig oplevelse og de gav afslag fordi de mente han ville blive her også nu når jeg er gravid. Vil den danske ambassade være lige så "negative" omkring graviditeten? Er den også et minus hos dem?

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Erfaring med den danske ambassade i marrokko.

Indlæg af mh1 » 24.09.2015 21:14:00

De danske myndigheder er betydeligt mere afslappede mht. at give visum.

De 'ved' at det værste som man risikerer ved at give visum til ægtefæller og kærester er, at vedkommende vil benytte sig af lejligheden til at øge om fs - og det er jo fuldt lovligt.

Du skal læse vejledningen på https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... _visum.htm og glemme alt om den finske praksis.

Husk at din man IKKE skal fremvise bevis for at have de 350 DKK/dag, når du sætter kryds for at du afholder udgifterne under hans ophold. Han bør dog have nogle hundrede US$ eller euro på sig, når han rejser.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar