Visum sendt til US ! HASTER!
Visum sendt til US ! HASTER!
hej, er der en som kan hjælpe mig. Min kone har afleveret sine papir på den danske ambassade i moskva i mandags, og idag har de ringet og afvist sagen og sendt det til US. OG så får jeg vide at det kan tage op til 4 måneder ? er det normalt ? vi har både købt forsikring, flybillet osv.
Re: Visum sendt til US ! HASTER!
Hvilken nationalitet har din kone?
-
fundiver199
Re: Visum sendt til US ! HASTER!
Proceduren er sådan, at hvis ambassaden vurderer, at der skal gives afslag, og at der ikke er behov for at undersøge noget, før afgørelsen træffes, så giver de afslag. Det afslag er så automatisk (ex officio) påklaget til Udlændingestyrelsen.
Det gør man, fordi den begrundelse, ambassaden giver, ikke er udførlig nok til at opfylde kravene i den danske forvaltningslov.
Din kone har derfor allerede fået afslag på visum. Og dermed er der ikke længere nogen regler om, hvor lang tid det må tage at behandle en klage. Det kan godt være, at det kan tage 4 måneder. Eller 8. Det ved jeg ikke noget om.
Det gør man, fordi den begrundelse, ambassaden giver, ikke er udførlig nok til at opfylde kravene i den danske forvaltningslov.
Din kone har derfor allerede fået afslag på visum. Og dermed er der ikke længere nogen regler om, hvor lang tid det må tage at behandle en klage. Det kan godt være, at det kan tage 4 måneder. Eller 8. Det ved jeg ikke noget om.