Gravid kæreste - Visum - Kenya

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Smedemark

Gravid kæreste - Visum - Kenya

Indlæg af Smedemark » 25.08.2015 19:01:16

Hejsa :)
Så prøver vi igen :)
Efter første forsøg på en visum ansøgning fik vi afslag med den begrundelse at vi ikke kunne betegnes som et rigtigt par, da vi kun havde mødt hinanden en enkelt gang. (14 dages ophold i Kenya) + at der ikke var en stor nok relation til Kenya, trods at hun har en adopteret datter på 6 år.
Nu har jeg så været afsted igen, og denne gang og der er nu sket det dejlige at vi skal være forældre. Og jeg må sige, at vi har aldrig haft det mere harmonisk end vi har nu og vi glæder os rigtig meget.
Nu er mit spørgsmål om det nu vil være til vores fordel at vi nu skal have et barn?
Vil også sige, at jeg nu syntes at vi er et seriøst forhold. Jeg betaler hendes udgifter i Kenya, så hun hun har ikke noget fast arbejde, men arbejder frivilligt i forskellige NGOer. Og vi er også igang med at starte virksomhed i Kenya. Så som i sidste ansøgning er det altså igen kun et besøgs visum på max 3 måneder vi ønsker.

skaanebo

Re: Gravid kæreste - Visum - Kenya

Indlæg af skaanebo » 25.08.2015 21:41:56

Har I overvejet at gifte jer? Det kunne gøre det noget nemmere at få visum.

fundiver199

Re: Gravid kæreste - Visum - Kenya

Indlæg af fundiver199 » 26.08.2015 06:39:00

Kenya er i hovedgruppe 3, hvor man som udgangspunkt kan få visum til at besøge en kæreste. Afslaget lyder usædvanligt, men det er jo umuligt at forholde sig til, når man ikke selv har læst hele afgørelsen. Derfor er det bedre at skrive til ÆUGs rådgivning. Så kan du nemlig vedhæfte afgørelsen. Se menupunktet "rådgivning".

Men ja ellers er det vel bare om at søge igen, da forholdet jo nu har stået på i længere tid. At hun er gravid, vil de dog næppe lægge vægt på. Udover selvfølgelig at så skal rejsen kunne afsluttes, før hun ryger ind i flyselskabernes spærretid. Så det kan have en negativ betydning men næppe en positiv.

Besvar