Visum nægtet for mor!

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Nicholas.A

Visum nægtet for mor!

Indlæg af Nicholas.A » 10.08.2015 12:55:41

Hej,

Ja, det handler ikke om ægteskab, men jeg er gået helt i stå og ved ikke, hvad jeg skal foretage mig i næste trin. Derfor stiller jeg mit spørgsmål her.

Jeg er selv politisk flygtning her i Danmark. Jeg har været her i omkring 15 år. Nu vil jeg inviterer min mor på besøg. Hun har faktisk været på besøg fire gange mellem 2000 og 2006, men ikke siden.
Nu har hun fået afslag, fordi hun er fraskilt og to af hendes sønner bor her i Danmark og er pensioneret og "der er risiko for, at hun ikke vender tilbage efter endte visum". De sidste 4 gange hun fik visum havde hun samme situation som nu. Hun har aldrig opholdt sig længere end hendes visum.

Jeg klagede udlændinge styrelsens afgørelse til udlændinge ministeriet og fik samme svar og afgørelse.
Hvad skal jeg gøre nu? Er jeg så dømt at aldrig kunne invitere min mor hjem hos mig? Jeg kan jo ikke rejse hjem til hende (politiske problemer).

Vores barn bliver født snart her i august og vi kan ikke engang være sammen med min mor, hendes første barnebarn.

Håber der er nogen der kan pege mig til den rigtig retning.

fundiver199

Re: Visum nægtet for mor!

Indlæg af fundiver199 » 10.08.2015 14:04:17

Umiddelbart er der nok ikke så meget at gøre, som du beskriver sagen. Men skriv da evt. til ÆUGs rådgivning under menupunktet "kontakt". Så kan du vedhæfte en kopi af de afslag, som din mor har fået. At læse afgørelserne selv er en nødvendig forudsætning for, at man kan rådgive om afslag.

Nicholas.A

Re: Visum nægtet for mor!

Indlæg af Nicholas.A » 10.08.2015 23:29:03

Tak for dit svar. Jeg skriver til Æug.

Besvar