Sydafrikansk kæreste til Danmark

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Tigzz

Sydafrikansk kæreste til Danmark

Indlæg af Tigzz » 21.07.2015 20:49:27

Min sydafrikanske kæreste bor pt i England, men vil gerne flytte hertil, så vi kan være sammen. Hans opholdstilladelse til UK udløber dog i august. Han søger engelsk statsborgerskab, så vi kan rejse frem og tilbage og bo lidt begge steder, men hvis han får afslag, hvad gør vi så? Der står så mange forskellige ting på nettet, og jeg kan ikke finde hoved og hale i reglerne. Hvilken slags visum skal/kan han søge og er der alle mulige krav vi skal opfylde? Jeg er 27 og han er 23 (24 i sep). Vi har da talt om at gifte os, fordi vi elsker hinanden, men der er vist noget med en 24årsregel, og vil egentlig heller ikke stresse med at blive gift (been there done that). Ved heller ikke, hvordan man gifter sig med en i/fra et andet land. Jeg ved ikke hvad næste skridt er, kan I hjælpe mig/os i den rigtige retning? På forhånd tak.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Sydafrikansk kæreste til Danmark

Indlæg af mh1 » 21.07.2015 22:47:28

Du kan til en begyndelse gå op og klikke på boksen RÅDGIVNING og vælge ÆGTESKAB og FAMILIESAMMENFØRING, evt. printe vejledningerne ud og læse dem.

Du kan også læse vejledningen til FLYTTE TIL SVERIGE/EU-LAND, hvor du kan se at der er en let måde at få fs (familiesammenføring) på, hvis man vil leve netop som I planlægger. Og den kan jo bruges selv hvis din kæreste ikke kan blive engelsk statsborger.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar