Min kæreste som jeg har besøgt ved flere lejligheder i Ukraine har i dag modtaget hendes afslag på visa til Danmark med den begrundelse at Ambassaden ikke kunne vide sig sikre på at hun ville forlade Danmark igen efter endt visumperiode...
Bemærkning: Vi har mødtes 3 gange i Ukraine, hvilket vi har bevist med fotos mm. Hun har før haft Schengenvisum til en ferierejse, før vi lærte hinanden at kende og udrejst i følge det daværende visa. Vi er begge i 40' erne. Hun er flygtet fra krigsområdet i Ukraine og bor midlertidig ved hendes forældre og har endnu ikke fundet et job der. Hun er barnløs.
Hvad gør vi nu, da vi havde planlagt at gifte os når hun kom til Danmark..??? Det har vi dog ikke oplyst noget sted.
HJÆLP.....
Afslag på visa, hvad nu..??
Re: Afslag på visa, hvad nu..??
Det er velsagtens med i overvejelserne hos ambassaden, at hun stammer fra den del af Ukraine, hvor der er borgerkrig og dermed kunne tænkes at søge asyl i Danmark. Og derfor er det eneste rigtige at gøre, at I gifter jer i Ukraine i stedet for.
Tak Skaanebo... Det vil vi som jeg har beskrevet i en anden tråd også nu arbejde hårdt på... Mit "problem" er at jeg gerne vil have overstået en FS eller i hvert indgivet den inden slutningen af juli måned og det begynder rent tidsmæssigt at kunne blive lidt presset hvis vi skal giftes i Ukraine.. Grunden til hasteværket er min yngste søn fylder 18 der og derfor kunne vi slippe for en del administrative begrænsninger og sikkerhedsstillelse hvis vi kunne nå det før,..
Så hvis der er nogen der har gode råd så vil Katya og jeg tage mod dem med kyshånd
Så hvis der er nogen der har gode råd så vil Katya og jeg tage mod dem med kyshånd
Omkring din henvisning til evt asyl, så har jeg ikke hørt om nogen som helst der har søgt asyl i andre lande pga af krigen i det østlige Ukraine... men det kan være jeg ikke er helt opdateret, men det tror jeg ikke har været med i deres overvejelser omkring afslag