Vi står i den situation, at vi endnu ikke har modtaget afgørelse på min kærestes visumansøgning. Eftersom det er søndag i morgen og helligdag mandag hos US, er vi i tvivl, om de når afgørelsen, som retmæssigt skal falde på tirsdag.
Hvis vi nu vælger at ombooke hans flybillet til senere (det er planlagt at han rejser onsdag, og vi havde ærligt talt ikke regnet med, at sagsbehandlingen ville tage 60 dage, da det, som jeg forstår det vist er ved terrormistanke og alt muligt?), kan det så få konsekvenser for udfaldet af visum?
Altså, så er de billetter til indrejse, han har medsendt som dokumentation jo ugyldige i tilfælde af, at vi ombooker, forstås.
Hans ansøgning har nået ambassaden d. 27. marts, så som jeg regner det ud skal afgørelsen falde senest tirsdag d. 26. Jeg modtog og besvarede et partshøringsbrev torsdag d. 21.
Alternativet er, at vi venter til 24 timer før med at ombooke, men det er godt nok stressende.
Konsekvens for visumafgørelse ved ændring af billetter til indrejse
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Konsekvens for visumafgørelse ved ændring af billetter til indrejse
Nej, det har ingen betydning om man tager et senere fly - ikke engang selv om man HAR fået visum.
Det virkelig vigtige er at man ikke bliver længere end det antal dage, man har visum til OG ikke længere end 'udløbsdatoen' på visum (hvis man kun er på besøg, og ikke afleverer ansøgning om fs).
Det virkelig vigtige er at man ikke bliver længere end det antal dage, man har visum til OG ikke længere end 'udløbsdatoen' på visum (hvis man kun er på besøg, og ikke afleverer ansøgning om fs).
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Der er vi slet ikke ude, vi er ikke gift og bliver det næppe heller de første par år. Og hjemrejsebilletten bliver der ikke pillet ved. Så det er korrekt forstået, at vi godt kan rykke billetten fx til ugen efter, inden der er faldet en afgørelse?
Jeg tror, det er fordi jeg er stresset og frustreret, at den øverste etage ikke helt kører. Jeg er bange for at alting skal gå galt hele tiden. Jeg havde ikke regnet med, at det ville tage de fulde 60 dage + en smule, og det ser det jo ud til, det godt kunne komme til.
Tak for svar, i hvert fald.
Jeg tror, det er fordi jeg er stresset og frustreret, at den øverste etage ikke helt kører. Jeg er bange for at alting skal gå galt hele tiden. Jeg havde ikke regnet med, at det ville tage de fulde 60 dage + en smule, og det ser det jo ud til, det godt kunne komme til.
Tak for svar, i hvert fald.
Bare lige et lille positivt indspark. Hans forældre hjælper ham lidt med merprisen til ombookning af billetten, hvis det bliver relevant. Der er faldet afgørelse i dag, han har fået sit visum, og han vil forsøge at gøre hvad han kan for at få det i hænderne i morgen eller onsdag formiddag. Det er ikke sikkert, det kan lade sig gøre, men visummet er i hus 
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Tillykke med det - og jeg håber han ikke ligesom det indiske par, jeg mødte for nylig, fryser konstant her nordpå (jeg er pt i Hamborg) 
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Jeg regner med, at han skal sove i skiundertøj!
Ej, det er pjat. Han hader varmen dernede.