Visum til Sverige etter Nasjonale regler fra Tyrkia
Re: Visum til Sverige etter Nasjonale regler fra Tyrkia
Alle mine papirer er på Engelsk med Apostille, skal de ha flere stempler etter oversettelse? Skjønte ikke helt det her. Vi skal bruke en godkjent oversetter er det nok eller hvor skal det stemples i tillegg? Vi har ventet med dette all den tid jeg synes det er bortkastet penger når de spør etter et dokument jeg ikke har.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Hvor er det du skal vies? Altså: hvilken by/bydel? (de store byer har mere end ét vielseskontor).
Den engelske tekst jeg har sendt dig er fra Beyoglu, Istanbul, og er en officiel liste over hvad for nogle dokumenter, vielseskontoret vil se. Det burde være ens over hele Tyrkiet, men nogle steder har de jo mere erfaring med vielse end andre.
Hvis du kun har forhørt dig hos ambassaden og ikke hos vielseskontoret, så gå dog til vielseskontoret og spørg dem om du skal have mere end det du har. Tag din forlovede med, hvis han forstår tyrkisk bedre end du selv.
Den engelske tekst jeg har sendt dig er fra Beyoglu, Istanbul, og er en officiel liste over hvad for nogle dokumenter, vielseskontoret vil se. Det burde være ens over hele Tyrkiet, men nogle steder har de jo mere erfaring med vielse end andre.
Hvis du kun har forhørt dig hos ambassaden og ikke hos vielseskontoret, så gå dog til vielseskontoret og spørg dem om du skal have mere end det du har. Tag din forlovede med, hvis han forstår tyrkisk bedre end du selv.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Hei igjen, vi spurte på vielsekontoret i Adana, men de hevder jeg skal ha en utskrift fra Norge som sier at jeg kan gifte meg en slags ekteskapsattest/prøvelsesattest. Men vi skal sjekke et annet et, jeg leste på 3 kontorer her omkring og alle skriver forskjellig. Men etter at papirene er oversatt av lovlig oversetter skal de igjen ha noe stempel her i Tyrkia?
-
mh1
- Kontakt:
Når du har en apostille, så skal der ikke mere til - oversætteren er jo en autoriseret, og derfor tilknyttet en notar, som stempler (mod særskilt betaling, men evt. sørger oversætteren for at ekspedere det og lægger det oveni prisen).
Ja, det er da en god idé at forhøre sig hos de andre
Adana er ikke dem, der ser flest udlændinge fra Norden.
Evt. kunne du forhøre dig i Alanya/Antalya, hvor de nok er ret så vant til vikingerne
Ja, det er da en god idé at forhøre sig hos de andre
Evt. kunne du forhøre dig i Alanya/Antalya, hvor de nok er ret så vant til vikingerne
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Ja vi har tenkt på Alanya/Antalya, men familien vil gjerne ha det her da.... Men se hva vi får til, men hadde ikke trodd det skulle bli så vanskelig. Takk så lenge 
-
mh1
- Kontakt:
Jamen, ingen siger at hele svigermekanikken skal rejse med til Antalya- det er jo helt almindeligt at man har vielsen ét sted og så selve bryllupsfesten nogle dage senere et andet sted. Hvis det nu er lettere, så drysser I to en lille tur til Antalya og retur, og holder så fest når familien kan samles.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Ja mh jeg er så enig med deg og var det opp til meg skulle jeg gjerne ha droppet hele festen bare fått papiret
alt for mye mas for min del. Men vi sjekker ut igjen i dag og ser om vi kan få det til. Takk så masse for støttende ideer 
Det ser ikke ut til at dette går så bra, de tok mine papirer og ville "granske" dem. Om jeg forteller problemet til ambassaden kan det være at de kan gi han visum som et unntak eller er det bortkastet tid? Jeg kan ikke fatte hvorfor dette skal være så vanskelig all den tid han slett ikke blir illegal innvandrer så lenge vi gifter oss å søker om opphold etter EØS her i Sverige. Jammen er de trangsynte syns jeg