Migrationsverket

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
CPH26

Migrationsverket

Indlæg af CPH26 » 12.12.2014 02:07:32

Hej alle. Jeg har iøjeblikket søgt om opholdstilladelse til min mand i Tyrkiet til Sverige.

Han har været til interview for 6 måneder siden i den svenske ambassade i Tyrkiet. Vi har søgt om sambovisa pga. særlige forhold. Vi har desværre intet hørt endnu.

Jeg har følgende spørgsmål:

Hvis min forældre inviterer ham som turist til DK - vil det så have nogle konsekvenser? Tænker når vi senere søger familiesammenføring gennem EU retten til DK- vil det skabe problemer - der står jo på registret fra Tyrkiet "vi er fætter/kusine"? Det kan se via "folkeregistreret i Tyrkiet".

Vil der opstå problemer ift. migrationsverket at han været i DK - så ved de jo formålet er at komme til DK?

Sidste spørgsmål er så - hvis vi i løbet af tre måneders visum ikke har fået opholdstilladelse endnu i Sverige - vil det være en god ide at annullere tidligere ansøgning og søge en ny via eu reglen i Sverige - hvis vi bliver gift i DK?

Er det bedst bare at vente? Eller jeg kan tage på ferie i Tyrkiet indtil vi hører fra Migrationsverket?

Venter på optimistiske svar :))

Er det svært at få visum til en moster i DK?

På forhånd mange tak.

fundiver199

Re: Migrationsverket

Indlæg af fundiver199 » 19.01.2015 14:05:04

Tyrkiet er i Danmark placeret i immigrationslandegruppen med referencebegrænsning. Så som det klare udgangspunkt kan der slet ikke gives visum med henblik på at besøge svigerforældre eller andre fjerne slægtninge.

http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... besoeg.htm

Du kan selvfølgelig sagtens besøge din kæreste i Tyrkiet, medens I venter. Men sørg for at nogen checker din post, så du kan reagere på evt. henvendelser fra Migrationsverket som f.eks. indkaldelse til interview.

Besvar