VISUM :)

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
cc14

VISUM :)

Indlæg af cc14 » 23.09.2014 11:16:03

Jeg prøver lige igen :)
Min mand og jeg gik fra hinanden for ca 6 mdr siden hvor jeg faldt for min nye kæreste jeg har søgt om skilsmisse og min mand har lige skrevet under så indenfor 2-3 uger skulle vi gerne være skilt.
Er det muligt dagen efter skilsmissen er bevilget at søge visum til min kæreste fra Tyrkiet?
og hvordan er det mht hans visum , dette er hvad han har pt til det:

- Pas gyldigt ;)
- 6000 lira på kontoen ;)
- Rejseforsikring der dækker op til 30.000 euro ;)
- Billeder af os ;)
- Telefon samtaler specifikationer (PÅ trods af det ikke står i mit navn mit nummer men min x mand?) :( ?
- Han har arbejdet i 4 mdr. og har SIGORTA som det hedder på Tyrkisk forsikring fra arbejdet hvad skal han have derfra for at vise at han vender tilbage til jobbet? SKal arbejdsgiver skrive noget om at det ok han tager på ferie 3 mdr eller hvordan gør han?
- Ansøgning + invitation selvfølgelig.
- Returbillet reservationer

Har jeg nogenlunde styr på det? :) PFT :)

s.københavn

Re: VISUM :)

Indlæg af s.københavn » 23.09.2014 14:58:08

Det lyder meget derhen af hvad min mand indsamlede fra tyrkiet! :) Vi vedlagde også billeder af os selv og flybilletter osv. Alt dokumentation der bekræfter forholdet!

Dog mangler i lige:
- billeder som han også skal have med af sig selv til visummet (2 pasfoto).
- og dit danske sygesikringsbevis og forsiden i dit pas.
- en familieattest, hvor der står alle i hans familie

Her er den tjekliste fra tyrkiet han brugte. Din mand kan ændrer sproget til tyrkisk oppe i toppen.

http://www.denmarkvac-tr.com/English/fa ... klist.html

Open PFD filen eller excel tjeklisten! :)

Karakus

Indlæg af Karakus » 24.09.2014 06:17:10

Hej :)

Jeg vil henvise til denne side, med tjeklisten som skal afleveres på ambassaden/visumkontoret også:

http://www.denmarkvac-tr.com/English/

Der skal nemlig afleveres pasbilleder, Nüfus, eventuelt studiepapir, SGK eller lignende. Men det kan du læse mere om på siden her :)

Karakus

Indlæg af Karakus » 24.09.2014 06:18:15

Hov, havde ikke lige set, at den side allerede er blevet videregivet til dig :)

Besvar