visum??

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
salazar-weiland

visum??

Indlæg af salazar-weiland » 29.07.2014 18:13:07

hej herinde
jeg er lige blevet gift på filippinerne med min skønne pige(nu kone) til oplysning for andre
der vil giftes kan jeg kun fortælle hvordan det var/er for mig,vi blev gift i min kone`s hjem by pinan ca 35 km fra Zamboanga Del Norte 5 dage efter jeg kom til filippinerne,alle eller de få papir jeg havde med, gik til det danske konsulat og fik det sidste papir og så fløj vi til hendes hjem by og dagen efter gik vi til præsten om fredagen og mandag blev vi gift,
det skal lige siges at vi begge er katoliker(gør det kun meget nemme.
Nu kommer så mit spørgsmål.
1.er det ikke nemmest at få hende og hendes søn her op på visum og så søge fs på dem begge?
2. eller skal vi bare søge fs med det samme?(selfølgelig også på drengen)
hvad er forskellen på spørgsmål 1-2 og hvad er bedst og prisen i kroner

med venlig hilsen den lykkelige :D

fundiver199

Re: visum??

Indlæg af fundiver199 » 29.07.2014 18:38:15

Med mindre det er vigtigt for jer, at de kommer til Danmark så hurtigt som muligt, er det nemmest at søge om familiesammenføring med det samme. Jo før de søger om det, jo før bliver ansøgningen imødekommet. Og det er da langt nemmere kun at udfylde en ansøgning i stedet for to.

Ved indrejse på visum er der krav om, man skal have til hensigt at rejse hjem igen før visums udløb, hvorfor man normalt ikke kan slippe uden om at købe en returbillet. I modsat retning tæller, at den norske ambassade desværre forlanger et fuldstændigt horribelt gebyr på cirka 3.000 kroner for at tage mod en ansøgning om familiesammenføring og sende den videre til Danmark. Så økonomisk er det nok i virkeligheden hip som hap.

Bemærk tilknytningskravet. Hvis I skal opfylde det, giver valget sig selv, da din kone så skal have været i Danmark i mindst 1 dag, før det er opfyldt. I skal opfylde tilknytningskravet, hvis du ikke har været dansk statsborger i mindst 26 år, eller har boet i Danmark i en sammenhængende periode på mindst 26 år op til det tidpunkt, hvor I søger.

salazar-weiland

Indlæg af salazar-weiland » 29.07.2014 20:15:31

tak for det hurtige svar,det er også min opfattelse at det er det bedste at søge fs,selv om jeg snakkede med en fra udlængingstyerelsen som sagde hun og sønnen godt kunne komme på visum og så søge fs,men skal jo stadig købe en retur billet til dem,så hvorfor ikke bare søge fs med det samme ikk?
skal dog lige have vores marry license nos godkendt (mener det hedder nos) kan godt passe det tager ca 2-3 måneder for det?
ps jeg er født i dk og er 48 er dansker og min kone er 34 samt drengen er 3

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 30.07.2014 06:18:08

Det er NSO, der skal udstede jeres vielsesattest, og ja det kan godt tage lidt tid. 2-3 måneder lyder dog voldsomt.

salazar-weiland

hvilken formular

Indlæg af salazar-weiland » 02.08.2014 10:15:30

hej jeg kan ikke huske hvad for en formular jeg skal udfylde til fs,jeg skal vel også søge om hendes dreng på 3 år (jeg er ikke faderen),kan hun afleverer sine papire på den (nye)danske ambassade i manila,ang.nso papirerne kan vi søge nu eller skal vi vente på nso?

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 02.08.2014 11:10:37

I skal have jeres vielsesattest, før I søger, da den skal vedlægges ansøgningerne. Du finder de nødvendige ansøgningsskemaer på www.nyidanmark.dk under "familiesammenføring". Der er både en tekst om ægtefæller og en om børn, og i hver af disse kan du finde links til ansøgningsskemaerne.

Besvar