Tak for jeres gode svar
fundiver199 skrev:Men hvis de stadig ikke har de oplysninger, de skal bruge, når der er gået 59 dage, er de nødt til at give afslag
I mit tilfælde tør jeg vist godt sige at de har fået det hele, og mere til

Forunderligt nok sendte US mig et brev om at udfylde VU 2 formen, trods den Norske ambassade havde fået dette
Så de fik en ny udgave af VU 2 form, hvor de nye dato'er er opdateret ift. 60 dages behandlingstid, samt selvf. også selve invitations brevet.
De har så per email modtaget pdf m flybillet der er flyttet til ny dato, samt også rejseforsikring, hvor begge er betalt
De har fået 10 fotos med os samt lidt af hendes familie
Lidt Skype video hvor hende og jeg er snakker sammen er bevet tilbudt, hvis de måtte vurderer at dette er relevant.
Mit pas + stempel for Filippinerne, Hotel Voucher, er med
Da den Norske ambassade skriver at de ser positivt på om man ejer noget, hermed har de også fået BBR meddelelse vedr min ejerlejlighed, samt PBS betaling for denne.
Da jeg er selvstændig konsulent har de også fået mit 2013 regnskab, som ser ret pænt ud
Med andre ord, bør alt ift. hvad jeg kunne læse mig frem til på den Norske ambassade og US websider, være ok, da jeg hellere vil sende for meget end for lidt, og generelt være ret grundig

Hermed håber jeg ikke at et afslag kan gives alene af den årsag at US ikke når at behandle sagen i tide
Ud fra jeres svar tyder det så heller ikke på at være tilfældet
H_Larsen skrev:Et af spørgsmålene lyder på om din danske kæreste sende penge til ansøger.
Interessant svar må jeg sige

Faktum er at jeg sender penge til hende hver uge og det var det første jeg spurgte til i denne lange tråd
Bla. på baggrund af et svar om at det ville være en meget dårlig at skrive, har vi dermed ikke informeret den Norske ambassade om at hun modtager penge fra mig.
Min kæreste er som tidl. nævnt i tråden arbejdsløs siden april
Da hun bor hos hendes familie supporteres hun af dem, som man jo normalt gør i Filippinerne
Min kæreste og jeg aftalte at hun selvf. altid skal sige sandheden hvis hun under interviewet blev spurgt specifikt vedr. økonomi.
Satyra skrev:Min mand søgte på en Dansk Ambassade, han er Filippiner, dn blev sendt til US og han fik visum en uges tid senere
Overfor mig begrundede US generel tidshorisont på 55-60 dage med at de havde en stor pukkel, og at dem med vigtige formål såsom begravelser etc. blev prioriteret højere
De fortalte mig faktisk at det faktum at flybillet & rejseforsikring er købt og betalt, blev betragtet positivt
Rejseperioden er sat til 89 dage, hvor ankomst & afrejsedag er indregnet