Ventetid på visum!

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
slinky

Ventetid på visum!

Indlæg af slinky » 28.07.2008 22:41:39

Hej alle,

jeg har fulgt med i disse debat sider, imens min mand og jeg har søgt visum.

Vi søgte den 16 maj, og fik oplyst at behandlingssagen ville være 10 uger. Det var der gået i fredags.

De er hverken til at hugge eller stikke i inde i udlændinge service - hvor længe ventede I?

Jeg er fyldt 28, og har ikke modtaget spørgeskema. Jeg har fået mange forskellige tilbagemeldinger om hvorfor, og har nu selv tolket det som at de alligevel ikke kan forhindre det, da vi opfylder alle krav.

Men er nu helt opslidt psykisk af denne ventetid og mangel på forståelse fra US.

:(

Klem Maria

matildeudenh

Indlæg af matildeudenh » 29.07.2008 07:45:11

Jeg synes det er længe, hvis du ikke engang har fået spørgeskema. Alt i alt ventede vi 4 måneder, før det hele var i orden, men spørgeskemaet kom efter 2- 3 uger.

Schjerbeck

Indlæg af Schjerbeck » 29.07.2008 08:06:52

Vi fik at vide at tiden ville være 7 - 9 uger da vi søgte i april... de 9 uger er gået på torsdag....
Har dog fået spørgeskemaet... men havde besvaret alle spørgsmålene allerede i invitationsbrevet

slinky

Indlæg af slinky » 29.07.2008 08:25:00

Hejsa,

ok - må jeg spørge hvor gamle I er?

For tror nemlig at grunden til at vi ikke har modtaget spørgeskema er, at det alligevel ingen ende gør i sidste ende.

De siger derinde, at det hele ligger klar, og at de ingen papirer mangler. Så er det bare så frustrerende, at de ikke svarer.

Vi havde købt fly billet til igår, men den blev så ikke brugt :(

matildeudenh

Indlæg af matildeudenh » 29.07.2008 10:59:52

Jeg er 22, og min kæreste, nu mand, er 24, både nu og da vi søgte. Din alder bør da ikke have nogen indflydelse, når det bare er et visum?

mht. flybilletter, så er det bedst ikke at betale før man har fået visum, eller købe en type der kan ændres.

slinky

Indlæg af slinky » 29.07.2008 19:04:34

.... nej det burde ikke betyde noget, men tror at det er grunden til det manglende spørgeskema.
For vi er jo så heldige at vi slipper for tilknytningsforholdet, da jeg er fyldt 28.

Jeg ringede derind igen idag, og snakkede med en ualmindelig flabet fyr - som sagde, at jeg SKULLE have svaret et spørgeskema.... nå ja, så skulle de måske have sendt eet, da jeg startede med at rykke for det for 5 uger siden!

Har fået at vide af en anden medarbejder derinde, at det ikke er altid at de sender spørgeskemaer ud, men som oftest.

Og ved godt det med flybilletten, men vi tog chancen. Vi har nu rykket den til den 9 august, og satser på at der da må være svar der.

Synes bare at det er så mega frustrerende, at man er så magtesløs - fuldstændig hjælpeløs og uden mulighed for at klage.

Man skulle iøvrigt tro, at de oppede sig lidt i disse tider, med al den polymik der er omkring dem pt :roll:

slinky

Indlæg af slinky » 29.07.2008 19:24:52

Schjerbeck--> skriver du ikke lige, om du får svar på torsdag? Kunne da være intr at høre, om de overholder jeres behandlingstid!

matildeudenh

Indlæg af matildeudenh » 30.07.2008 08:17:23

Der er ikke tilknytningskrav når I bare søger visum, så det betyder ikke noget. Jeg synes du skal presse dem rigtig emget, for det kommer altså til at tage de 7- 9 uger elelr hvor emget de siger EFTER at du har svaret på skema - det er først der sagsbehandlingen starter, det står der også i det brev du forhåbentlig engang får med skemaet.

Schjerbeck

Indlæg af Schjerbeck » 30.07.2008 08:45:05

Hey Slinky....

Er næsten 100% sikker på at de ikke overholder tiden... dog påpegede de at det kun er den gennemsnitlige tid... #¤%#¤%&#¤%#¤&# :-(

Men ringede som sagt ind for at høre hvordan det gik... og talte med en mand derinde... glemte at få hans navn, men han er altid rigtig flink og undersøger altid det jeg spørger om... men han fortalte at de ventede på at få scanning fra hendes pas fra den Danske ambassade i Moskva.... Hvorfor fa'en de ikke fik dem med det samme fatter jeg ikke.... men nu må vi vente endnu 2 dage før at de får dem.... tvivler på at min kæreste når at komme til Danmark overhoved i denne ferie...

slinky

Indlæg af slinky » 30.07.2008 12:17:32

ARGHHHHH!!!!! :? :shock: :oops: :cry: :(

Har lige været oppe på service centret i Ryesgade - og fået at vide, at jo jeg skal svare på spørgeskema, og at de har haft mistanke om at min mand har haft ulovligt ophold i Sverige, og at det er derfor at sagen har trukket sådan i langdrag.....

Hvorfor man først vælger at oplyse mig om disse ting nu, er jeg dybt chokeret over - jeg har ringet og spurgt meget og kontant ind til sagen!

Nu har jeg bedt om akt indsigt i sagen, og vil få papirerne tilsendt inden for et par dage.
jeg er simpelthen chokeret!

Damen sagde, at vi skulle regne med at der ville gå en uge eller to, inden der faldt nogen afgørelse!
Hvor er det bare kritisabelt!

Behandlingstiden starter ikke fra der er sendt spørgeskema, det er jeg blevet oplyst om hver gang jeg har rykket for spørgeskema. Det sagde hun også idag.
Men et par uger oveni, er da også lang tid nok!

Jeg er klar over at der ikke er tilknytningskrav vedr. visum, men tror alligevel at de gør hvad de kan for at lægge folk sten i vejen.....

Er edderspændtrasende! Håber søreme at der snart kommer lidt skub i tingene!
Kærligheden overvinder alt

Schjerbeck

Indlæg af Schjerbeck » 30.07.2008 12:49:18

Slink

Det er da utroligt at de overhoved kan sige noget om hvornår der kommer en afgøresle..... det kan de ikke fortælle mig...eller de vil ikke..... virkelig ked af at høre at du har problemer... håbede at det kun var mig

slinky

Indlæg af slinky » 30.07.2008 16:05:14

Jamen sikke en masse der sker idag!

Da jeg kom hjem, havde ringet og bedt om aktindsigt i sagen, blev jeg ringet op to gange af US!!!

En meget sød og behjælpelig dame undskyldte mange gange, at de fra Ankara havde fået forkerte oplysninger, og at det derfor havde trukket sagen i langdrag.
Hun forsikrede mig om at hun ville få sendt det spørgeskema afsted, og når jeg så sendte det reur om et par dage, skulle jeg sende hende en mail - og så ville hun sørge for at der faldt en afgørelse.
Endvidere behøver jeg ikke længere at ringe, hun ringer og giver mig svar - formodentlig i næste uge.

hvad skete der lige der??

Forstår ikke den lige pludselige drejning, og meget overraskende hjælpsomhed :?
Men synes jo bare at det er dejligt at der sker noget!!!

men tror ikke at du, Schjerbeck, skal være bekymret - det kan da kun gå hurtigere end min sag!

slinky

Indlæg af slinky » 07.08.2008 22:38:24

:D :D :D :D :D :D :D :D :D

ENDELIG!!!!

Besvar