Visum til vietnamesisk pige

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Musicman

Visum til vietnamesisk pige

Indlæg af Musicman » 12.03.2014 10:41:37

Hej Allesammen!
Jeg er en 36-årig fyr, der de de sidste par dage har brugt mine fritimer på at forsøge at udfylde visumpapirer, men det er ikke lige så let. Jeg har brug for gode råd til hvad jeg skal skrive, og hvad jeg absolut ikke skal skrive.
Jeg begyndte i marts 2013 at skrive på facebook med en pige fra Vietnam. Hun er 30 år og bosiddende i Ho Chi Minh city i Vietnam, hvor hun arbejder indenfor marketingbranchen. Vi skrev sammen hver dag i lang tid, chattede og talte i telefon sammen, og for et par måneder siden, begyndte vi så at få følelser for hinanden. Det endte med at vi besluttede at blive kærester, og nu står vi så her og vil naturligvis gerne ses hurtigst muligt. Jeg har ikke mulighed for at besøge hende i Vietnam i år, så vi er enige om at hun skal besøge mig til sommer. Hun har foreslået at jeg skal ansøge som hendes kæreste, men vi ser nu, at det jo ikke giver visum når man ikke har mødt hinanden før. Det skal fremhæves, at hun har boet i Danmark i 2000 - 2003, hvor hun i starten arbejdede som au pair for hendes vietnamesiske moster der på daværende tidspunkt boede i Danmark. Senere arbejdede og studerede hun her, og boede i en periode hos et dansk ældre ægtepar, hun selv betegner som "pap-bedsteforældre". (Jeg har talt med ægteparret, som er bosiddende i Helsingør, og er rigtig rare mennesker). Hun var senest i Danmark i december 2010 til marts 2011, hvor hun besøgte pap-bedsteforældrene, venner og bekendte i landet, samt en fyr hun på daværende tidspunkt var kæreste med.
Hun er meget glad for Danmark og taler godt dansk.
Hvad kan jeg gøre, og hvordan skal jeg beskrive vores bekendtskab i visumpapirerne? Vi har aftalt at hun selv betaler rejsen til Danmark og hjem igen, og at vi derudover deles om udgifterne, mens hun er på besøg. Hun kan dog ikke opfylde kravet om 350 kroner pr. dag (et usandsynligt højt beløb efter min mening), så jeg vil naturligvis opføre mig som "voucher" for hendes ophold. Hvordan skal jeg invitere hende? Hun skal udover at være sammen med mig i nogle uger, besøge venner, bekendte og pap-bedsteforældrene.

Håber meget på gode råd og vejledning, da tiden jo er knap. Det skal lige tilføjes, at hun i 2010 hurtigt fik accept på visum, pga hendes tidligere ophold i landet.

skaanebo

Re: Visum til vietnamesisk pige

Indlæg af skaanebo » 12.03.2014 10:53:59

Du er nødt til at rejse til Vietnam og møde hende i virkeligheden, hvis I ønsker at være kærester, så hun kan få visum til Danmark. Der er ingen vej udenom. Alternativet til være, at nogen andre inviterer hende til Danmark, fx papbedsteforældrene.

Besvar