Bank udskrifter/lønsedler

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Satyra

Bank udskrifter/lønsedler

Indlæg af Satyra » 04.01.2014 17:32:42

Hej ÆUG

Mig og min kæreste er ved at samle dokumentation til hans visum ansøgning.

Der står i guiden herinde at jeg skal vedlægge lønsedler da jeg er den der inviterer og står for udgifterne. Jeg er SU modtager og det er min eneste indkomst, så en udskrift er vel ok. Men vil de mene at det er nok til at de vil give ham visum?

Min kæreste er lønnet i kontanter, det er ikke unormalt i Vietnam hvor vi bor, men så kan han jo ikke vedlægge de bank udskrifter de beder om for hans vedkommende, kan han så ikke få visum? Han har slet ikke en bank konto.

/Satyra

fundiver199

Re: Bank udskrifter/lønsedler

Indlæg af fundiver199 » 04.01.2014 17:54:05

For at vejledningen ikke skal blive 10 km lang, har vi nævnt lønsedler som et EKSEMPEL på, hvad man kan vedlægge for at dokumentere værtens evne til at dække udgifterne under besøget i Danmark. Det siger sig selv, at hvis man ikke er lønmodtager, må man vedlægge noget andet. F.eks. sin SU-meddelelse. Og ja studerende kan godt få en kæreste på besøg.

Hvis din kæreste ikke kan vedlægge den dokumentation, som ambassaden foreslår, vil de sandsynligvis sende sagen videre til afgørelse hos US. Og I må dermed påregne en lidt længere sagsbehandlingstid. Men selvfølgelig kan man godt få visum uden at have en bankkonto, hvis der er en troværdig vært, som dækker alle udgifterne under opholdet.

Besvar