hvornår skal man indgive visumansøgning
hvornår skal man indgive visumansøgning
Hej
forstår ikke rigtige det der står, synes det står lidt underligt.
Håber der er nogen der kan forklare nærmere.
Jeg har nemlig søgt om visum besøg til min mand 2 måneder før indrejse til dk. Er det i princippet ikke fint nok?
Følgende står ind på udenrigsministeriums hjemmeside:
Hvornår skal ansøgningen indgives?
En ansøgning om visum skal indgives tidligst 3 måneder inden afrejse. Det anbefales at man indleverer ansøgning om visum senest 2 uger inden afrejse.
håber nogen kan hjælpe mig
hilsen
salwa
forstår ikke rigtige det der står, synes det står lidt underligt.
Håber der er nogen der kan forklare nærmere.
Jeg har nemlig søgt om visum besøg til min mand 2 måneder før indrejse til dk. Er det i princippet ikke fint nok?
Følgende står ind på udenrigsministeriums hjemmeside:
Hvornår skal ansøgningen indgives?
En ansøgning om visum skal indgives tidligst 3 måneder inden afrejse. Det anbefales at man indleverer ansøgning om visum senest 2 uger inden afrejse.
håber nogen kan hjælpe mig
hilsen
salwa
Re: hvornår skal man indgive visumansøgning
Det er din mand der skal søge om visum til at besøge dig , og det kan han søge tidligst 3 måneder før han vil komme og senest 2 uger før .
Tak for svar closed1 
Har lige et sidste spørgsmål vedr. Mit vielsesattest.
jeg har fået mine dokumenter oversat til engelsk samt legaliseret og har fået dem apostillepåtegnet.
Har vedlagt dem til min mand sammen med den indsendte ansøgning.
Mit spørgsmål;
Er det et krav at jeg skal registrer migselv som gift her i min kommune før han kan få visum til dk (selvom jeg ikke vil søge familiesammenføring i fremtiden til dk)?
Håber i kan hjælpe
På forhånd tak
Salwa
Har lige et sidste spørgsmål vedr. Mit vielsesattest.
jeg har fået mine dokumenter oversat til engelsk samt legaliseret og har fået dem apostillepåtegnet.
Har vedlagt dem til min mand sammen med den indsendte ansøgning.
Mit spørgsmål;
Er det et krav at jeg skal registrer migselv som gift her i min kommune før han kan få visum til dk (selvom jeg ikke vil søge familiesammenføring i fremtiden til dk)?
Håber i kan hjælpe
På forhånd tak
Salwa
-
fundiver199
Næh men du skal jo have registreret dit ægteskab på kommunen under alle omstændigheder, så hvorfor ikke bare få det gjort? Hvis du modtager ydelser fra det offentlige, der er forbeholdt enlige, eller er afhængige af din civilstatus, begår du socialt bedrageri ved ikke straks at få registreret dit ægteskab hos kommunen. Og socialt bedrageri er strafbart.
Jeg er enig i det du skriver ingen tvivl om det!!
Mit spørgsmål var mere relaterede til visum.
tak for svar.
Mit spørgsmål var mere relaterede til visum.
tak for svar.
hej fundiver
jeg blev gift i maj måned, skal man registrere det i kommunen eller borgerservicen ?
jeg regner med at søge visum til min kone, og så søger vi om familiesammenføringen
betyder det noget for vores sag ??
og hvis man skal gøre det, hvad er krav så ? hvordan/hvor kan man registrere det ?
eller skal jeg vente med det, indtil hun kommer til Dk og så gør vi det før vi søger om familiesammenføring ?
og hvilken dokumentation skal man have ?
tak til alle, der kan svare på spørgsmålene.
jeg blev gift i maj måned, skal man registrere det i kommunen eller borgerservicen ?
jeg regner med at søge visum til min kone, og så søger vi om familiesammenføringen
betyder det noget for vores sag ??
og hvis man skal gøre det, hvad er krav så ? hvordan/hvor kan man registrere det ?
eller skal jeg vente med det, indtil hun kommer til Dk og så gør vi det før vi søger om familiesammenføring ?
og hvilken dokumentation skal man have ?
tak til alle, der kan svare på spørgsmålene.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
http://www.familiestyrelsen.dk/samliv/a ... edsattest/
"Hvis du ønsker vielsen registreret i Danmark, skal du kontakte folkeregistret i din bopælskommune. Du skal medbringe det originale vielsesdokument. Herudover skal kommunen have følgende oplysninger:
Vielsesdokumentets ægthed skal være bekræftet gennem legalisering eller apostillepåtegning. Dette gælder dog ikke dokumenter fra en lang række lande. Læs mere om, hvad en legalisering og en apostillepåtegning er, og hvilke lande Danmark kræver legaliserede eller apostillepåtegnede dokumenter."
Vielsesattesten skal også ENTEN være international, dvs. være flersproget, helst engelsk, ELLER du skal få den oversat af en autoriseret overstætter til engelsk eller dansk.
"Hvis du ønsker vielsen registreret i Danmark, skal du kontakte folkeregistret i din bopælskommune. Du skal medbringe det originale vielsesdokument. Herudover skal kommunen have følgende oplysninger:
Vielsesdokumentets ægthed skal være bekræftet gennem legalisering eller apostillepåtegning. Dette gælder dog ikke dokumenter fra en lang række lande. Læs mere om, hvad en legalisering og en apostillepåtegning er, og hvilke lande Danmark kræver legaliserede eller apostillepåtegnede dokumenter."
Vielsesattesten skal også ENTEN være international, dvs. være flersproget, helst engelsk, ELLER du skal få den oversat af en autoriseret overstætter til engelsk eller dansk.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
hej mh
hvis jeg ønsker ?? SKAL man ikke det ?? altså hvis jeg ikke gøre det , påvirker det ikke vores mål at søge familiesammenføring ?
du må meget gerne forklare lidt om det hm , hvis du kan.
tusind tak til alle
hvis jeg ønsker ?? SKAL man ikke det ?? altså hvis jeg ikke gøre det , påvirker det ikke vores mål at søge familiesammenføring ?
du må meget gerne forklare lidt om det hm , hvis du kan.
tusind tak til alle
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Jo, hvis du bor i DK og du ønsker fs, så skal du naturligvis have registreret at du er gift.
Teksten er til alle, og hvis man nu bor fast i udlandet og ikke har tænkt sig at flytte til DK nogensinde, behøver man jo sådan set ikke oplyse de danske myndigheder om at man er blevet gift.
Teksten er til alle, og hvis man nu bor fast i udlandet og ikke har tænkt sig at flytte til DK nogensinde, behøver man jo sådan set ikke oplyse de danske myndigheder om at man er blevet gift.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG