Tidsbestilling
Tidsbestilling
Hej
Jeg har vaeret paa ambassaden idag sammen med min kone for at soege visum. vi havde alle papirene klar og har sendt en invitation paa http://www.nyidanmark.dk, men der vi kom til ambassaden sagde de til os at vi skal komme tilbage den 20/11/13 saa kan de tage paperen mod os.
Jeg forstaar ikke hvorfor skal man vente saa laenge for at aflvere papirene der vi har sendt alt paa hjemmesiden og havde ogsaa alt vi har sendt med hvis de skulle bruges.
Mit spoersmaal er den tid vi venter regnes det med de 15 dags sagsbehandling eller vores sag begynder naar vi kommer til samtalen den 20/11 og venter 15 dage eller mere der fra.
Hilsen Ahmednuur
Jeg har vaeret paa ambassaden idag sammen med min kone for at soege visum. vi havde alle papirene klar og har sendt en invitation paa http://www.nyidanmark.dk, men der vi kom til ambassaden sagde de til os at vi skal komme tilbage den 20/11/13 saa kan de tage paperen mod os.
Jeg forstaar ikke hvorfor skal man vente saa laenge for at aflvere papirene der vi har sendt alt paa hjemmesiden og havde ogsaa alt vi har sendt med hvis de skulle bruges.
Mit spoersmaal er den tid vi venter regnes det med de 15 dags sagsbehandling eller vores sag begynder naar vi kommer til samtalen den 20/11 og venter 15 dage eller mere der fra.
Hilsen Ahmednuur
-
fundiver199
Re: Tidsbestilling
Sagsbehandlingen begynder først, når din kone afleverer sin ansøgning d. 20.11.2013. Og ventetiden på at få en aftale med ambassaden regnes ikke med i sagsbehandlingstiden.
Tak for svaret Fundiver
Der er en ting mere jeg vil spoerger, medarbejden i ambassaden sagde til os at min kone skal interviewes og samtidig tages af finger print.
Hvad handler interviewet om.
Hilsen
Ahmednuur
Der er en ting mere jeg vil spoerger, medarbejden i ambassaden sagde til os at min kone skal interviewes og samtidig tages af finger print.
Hvad handler interviewet om.
Hilsen
Ahmednuur
-
fundiver199
Det handler om at afklare, om formålet med rejsen svarer til det angivne. Eller om formålet f.eks. er at søge om asyl eller blive illegal indvandrer eller begå terrorhandlinger. Kort sagt troværdigheden af ansøgningen.
Hej
Min kone skal til ambassaden den 20/11 for at aflevere ansoegningen til visum.
I ambassadens hjemmesiden stor der at man skal Bevise for den økonomiske og sociale bånd med sit land. (Proof of economic and social ties with your country)
hvordan skal man bevise det eller hvad ambassaden behov for at komme med.
Hilsen
Ahmednuur
Min kone skal til ambassaden den 20/11 for at aflevere ansoegningen til visum.
I ambassadens hjemmesiden stor der at man skal Bevise for den økonomiske og sociale bånd med sit land. (Proof of economic and social ties with your country)
hvordan skal man bevise det eller hvad ambassaden behov for at komme med.
Hilsen
Ahmednuur
-
fundiver199
Det spiller ingen rolle for sagsbehandlingen, hvis det er en dansk ambassade, og man skal besøge sin ægtefælle. Men ellers er det ting som ansættelseskontrakt og brev fra arbejdsgiver om, at man kan vende tilbage til jobbet efter ferien. Vielsesattest hvis man er gift og ens ægtefælle bor i hjemlandet. Skøde på fast ejendom, som man ejer i hjemlandet. Fødselsattester på ens børn, som bor i hjemlandet og ikke deltager i rejsen. Den slags.
Mange tak Fundiver
Det lyder fint. Vi har vielseattest og min kones foedselsattest, men har ikke andre documenter der min kone ikke har et arbejde.
Hilsen
Ahmednuur
Det lyder fint. Vi har vielseattest og min kones foedselsattest, men har ikke andre documenter der min kone ikke har et arbejde.
Hilsen
Ahmednuur
Hej
Vi har vaeret paa ambassaden idag for at aflevere visum ansoegningen til konen. Jeg skulle vente udenfor der min kone skulle til interview.
Min kone er meget rystet over interviewet. Helle interviewet drejet sig om af hendes pas ikke andet, hun blivet råbt og skaelet ud af kvinden der skulle stille spoergmaalene. Kvinden kan ikke foerstaa hvordan kan min kone soege fs og visum 2 gang foer som somaliske statsborger og soeger nu med en anden statsborgerskab. Lige meget hvad min kone svar kvinden i ambassden vil ikke tror paa hende og bliver ved at sige du lyver.
Er det saadan man behandler folk naar det skal interviews eller er det bare os der blev behandlet daarligt.
Vi ved ikke om det blive en afslag men saadan foeler vi.
Tilsidste sagde kvindet at sagen videre sendes til danmark, som jeg fortalker udlandsstyrelsen.
pt. en lang interview 1:30 timer
Hilsen
Ahmednuur
Vi har vaeret paa ambassaden idag for at aflevere visum ansoegningen til konen. Jeg skulle vente udenfor der min kone skulle til interview.
Min kone er meget rystet over interviewet. Helle interviewet drejet sig om af hendes pas ikke andet, hun blivet råbt og skaelet ud af kvinden der skulle stille spoergmaalene. Kvinden kan ikke foerstaa hvordan kan min kone soege fs og visum 2 gang foer som somaliske statsborger og soeger nu med en anden statsborgerskab. Lige meget hvad min kone svar kvinden i ambassden vil ikke tror paa hende og bliver ved at sige du lyver.
Er det saadan man behandler folk naar det skal interviews eller er det bare os der blev behandlet daarligt.
Vi ved ikke om det blive en afslag men saadan foeler vi.
Tilsidste sagde kvindet at sagen videre sendes til danmark, som jeg fortalker udlandsstyrelsen.
pt. en lang interview 1:30 timer
Hilsen
Ahmednuur
Senest rettet af ahmednuur 19.01.2014 16:40:39, rettet i alt 1 gang.
Det var vel ikke en dansker, som interviewede hende?
Nej det var ikke en dansker.
Senest rettet af ahmednuur 19.01.2014 16:41:41, rettet i alt 1 gang.
Det er desværre typisk i mange ulande, at lokale ambassadeansatte behandler borgere som undermennesker.
-
fundiver199
Da ansøgningen kommer til at blive afgjort af Udlændingestyrelsen, kan I jo bare ryste på hovedet over hendes opførsel. Den betyder ikke andet for jer end, at det var lidt ubehageligt, medens det stod på.
Det har I ret i. Det har ikke vaeret en god oplivelse. Men haaber bare at hendes opfoersel ikke udlaeger vores sag.
Hilsen
Ahmednuur
Hilsen
Ahmednuur