Hjælp til amerikansk kæreste som flytter hertil

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Henny

Hjælp til amerikansk kæreste som flytter hertil

Indlæg af Henny » 30.10.2013 10:33:47

Hej Folkens

Håber i kan hjælpe :)

Jeg har en amerikansk kæreste som jeg gerne vil flytte sammen med her i Danmark. Vi er begge 41 år.

Men der skal vist mere end kærlighed til hva? Jeg er født og opvokset her til lands og hun er som sagt amerikansk. Der er ingen børn involveret, men hun har 2 voksne teenage børn som bliver derovre.

Er det virkelig rigtigt, at hun kun kan blive her 90 dage og så skal forlade landet i 90 dage for så at komme tilbage i 90 dage?

Kan det betale sig at blive gift?

Er der nogen der har nogle erfaringer eller tips så venligst del dem :)

På forhånd tak :)

H

fundiver199

Re: Hjælp til amerikansk kæreste som flytter hertil

Indlæg af fundiver199 » 30.10.2013 10:43:17

Ja det er rigtigt, at udlændinge, der ikke har opholdstilladelse, højest må besøge Schengenområdet som gæster i 90 dage inden for en periode på 180 dage. Hvis man ønsker at bo i Danmark (eller et andet schengenland), skal man søge om en opholdstilladelse. Det kan du læse om under menupunktet "rådgivning".

Hvis det primære formål er, at man gerne vil leve sammen med sin partner, søger man om det, der hedder familiesammenføring. Der stilles så en række krav, som du kan læse om i ÆUG`s vejledning om det emne. Et af kravene er, at I skal være gift eller have boet fast sammen i cirka 18 måneder.

Henny

Re: Hjælp til amerikansk kæreste som flytter hertil

Indlæg af Henny » 01.11.2013 13:14:34

Tak for svar.

Den primære formål er kærlighed, altså at leve sammen :)

Mvh, Henny

Besvar