Køb af flybillet i Filippinerne

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

DBS

Re: Køb af flybillet i Filippinerne

Indlæg af DBS » 22.04.2013 17:35:16

soreng skrev:Hvis du siger det er det nok rigtigt. Men at skrive det på bookingbekræftelsen er desværre ALT for sent for Air Greenland. De må ikke komme med efterfølgende krav som man ikke har haft mulighed for at gennemlæse, før man gennemførte ordren. Så kunne de jo lige så godt skrive at man SKULLE være farvet rødhåret ved indtjekning (man kan jo altid vaske farven ud bagefter). Det giver lige så meget mening. :lol:
Hvis man bestiller billet hos SAS, så får man mulighed for at register det på kreditkort, som man har betalt med, eller på et andet, og som sidste mulighed bare på bookingnummeret.

Så det har muligvis noget med at gøre, hvor man sætter kryds når man betaler.

mth. Air Greenland, så kunne det jo være at det er en af de ting der står i den lange tekst som folk sjældent læser, du ved *"vikår og betingelse" :wink:

Jeg kan så bekræfte, at jeg aldrig er blevet afkrævet visning af kreditkort, hvilket også ville være et stort problem, da jeg aldrig betaler for mine rejser selv, konen er heller aldrig blevet spurgt om det, og hun ville have samme problem, da hun ikke betaler dem med hendes kreditkort.

mvh DBS

soreng

Indlæg af soreng » 23.04.2013 08:01:53

DBS skrev:Hvis man bestiller billet hos SAS, så får man mulighed for at register det på kreditkort, som man har betalt med, eller på et andet, og som sidste mulighed bare på bookingnummeret.
Det er så forskellen på et valg og et krav. Det har umiddelbart ikke SÅ meget at gøre med hvad spørgsmålet er her.
DBS skrev:Så det har muligvis noget med at gøre, hvor man sætter kryds når man betaler.
Igen...Valg og krav.... :wink:
DBS skrev:mth. Air Greenland, så kunne det jo være at det er en af de ting der står i den lange tekst som folk sjældent læser, du ved *"vikår og betingelse" :wink:
Hvis du havde læst i tråden ville du have læst, at jeg allerede har læst vilkår og betingelser igennem (det er jeg en af de få der rent faktisk gør ved f.eks flyselskaber, og lejekontrakter), og linket til dem. Heller ikke der nævner Air Greenland kravet om fremvisning af kreditkort med eet eneste ord. :wink:

Så det er et krav som Air Greenland medarbejderene finder på ved checkin (sikkert i et forsøg på at puste sig op). Og den eneste måde at bekæmpe den slags opførsel på er ved at få dem til at forholde sig til deres egne regler, eller få dem til at hente deres chef. Det er desværre ikke kun i udlandet man finder den slags medarbejdere. ;-)
DBS skrev:Jeg kan så bekræfte, at jeg aldrig er blevet afkrævet visning af kreditkort, hvilket også ville være et stort problem, da jeg aldrig betaler for mine rejser selv, konen er heller aldrig blevet spurgt om det, og hun ville have samme problem, da hun ikke betaler dem med hendes kreditkort.
Der er heller ikke nogen sikkerhedsmæssig grund til at bede om at få det vist. F.eks vil en rejse der er betalt for 2 måneder siden med et kreditkort, er jo allerede være blevet trukket på kortet før man tjekker ind, så hvilket formål det skulle opfylde KAN jeg med min bedste fantasi ikke se. Man kan ikke bruge det som identifikation, og man kan ikke afvise folk at tjekke ind, hvis man ikke har gjort det klart i ens betingelser, at man skal vise kortet. Man kunne lige så godt opfinde et krav om at folk skal være farvet rødhåret ved checkin. Det ville give lige så meget mening, og være en hel del sjovere. ;-)

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 23.04.2013 10:48:59

Dette er, hvad der stadig gælder for Turkish Airlines:

"... The credit card holder does not have to be one of the travelling passengers.

IN THE EVENT THAT THE CREDIT CARD HOLDER IS NOT ONE OF THE TRAVELLING PASSENGERS, the passenger information must be accompanied with the credit card holder’s name, surname and e-mail address during the reservation FOR SECURITY PURPOSES. Upon completion of the reservation, a confirmation e-mail including booking and payment details and an information e-mail for all the cancellation/refund/penalty transactions will be sent to the passengers’ and credit card holders’ e-mail accounts separately. If necessary, information e-mail(s) regarding cancellation/rebooking/rerouting requests will be sent to passenger’s and credit card holder’s e-mail separately after booking.

... IF THE CREDIT CARD HOLDER IS NOT ONE OF THE TRAVELLING PASSENGERS AND/OR IF THE CREDIT CARD USED FOR PAYMENT IS A VIRTUAL CARD, THEN YOU CANNOT USE THE SELF CHECK-IN SERVICE.

PRESENTATION OF CREDIT CARD: In the event that the passenger gets in touch for the first time with an Turkish Airlines office/counter to claim rebooking/cancellation/refund for the ticket or consults with the counter for the check-in transactions of the first flight in the reservation; the holder of the credit card that was used for the payment transactions during the purchasing transactions of the ticket MUST BE PRESENT TOGETHER WITH THE PASSENGER WITH A VALID IDENTITY CARD to present the credit card used for the payment or must present the credit card and a valid photo-attached identity card personally to a Turkish Airlines office before the first flight in the reservation."

Man kan altså godt købe en billet til en anden person uden at behøve at komme med ud i lufthavnen, men vedkommende - altså den, der skal rejse - kan ikke bare valse hen til en selvbetjeningsstander, men skal hen og præsentere sig for personalet for at få boardingkort.
mh
Rådgiver for ÆUG

soreng

Indlæg af soreng » 23.04.2013 11:01:27

Det giver også ok mening at man skal bruge det der, men et krav kan det vel ikke betegnes som. Det er en forudsætning for at benytte en speciel service.

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 24.04.2013 02:08:52

Her er, hvad der stod på min seneste bookingbekræftelse hos Air Arabia:

"Credit card payment

* Passengers must carry the original credit card or copy of front of the card using which the payment has been made. Airport staff should ask for it as a proof of payment . Failing to provide the card or copy the passenger will not be accepted on Air Arabia flight."

En fotokopi eller en fuldmagt, hvis kreditkorthaveren ikke selv er medrejsende, er som nævnt et alternativ. Men man bør jo undersøge den slags og læse alt på bookingbekræftelsen, inden man tropper op i lufthavnen og risikerer at blive afvist ved skranken.

soreng

Indlæg af soreng » 24.04.2013 07:33:46

Man bør læse betingelserne før man afgiver sin bestilling. Hvis dette krav ikke står som en del af betingelserne (som det ikke gjorde hos air greenland), så kan man selvfølgelig ikke pålægges flere betingelser i bekræftelsen. ;-)
Igen er måden at løse det på at bede check in personalet om at vise det i de betingelser der blev accepteret ved køb af billetten, eller hente deres supervisor der har adgang til betingelserne. :-)
Den går altså ikke at tilføje betingelser efter at en aftale er indgået. ;-)

Karakus

Indlæg af Karakus » 27.04.2013 21:00:38

Jeg ville kontakte flyselskaberne, hvis jeg var dig.

MH, det eksisterer stadig hos Turkish Airlines, jeg fik i hvert fald af vide derfra - eller min kæreste gjorde at det ikke var muligt at jeg bookede og betalte med kreditkort, da de til tider tjekker det i check-in. Hertil sagde den ansatte, at dette skyldes uendelig meget snyd de senere år. Dette var i December 2012.

Så hellere være helt sikker inden man booker.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 27.04.2013 21:08:49

@ Karakus - nu er vi begge to 'frequent flyer's, dvs rejser flere gange årligt og har efterhånden købt utallige billetter med kreditkort, så vi er i THY's system som 'faste kunder'. Derfor vil vi ikke have problemer, men dem der flyver for første gang eller sjældent kan godt komme ud for det.

Men som du kan se af de betingelser, jeg har kopieret fra THY forleden, så står der faktisk ikke, at man skal fremvise kreditkortet + ejeren af det, hvis man tjekker ind, det er kun, hvis man vil ændre eller afbestille og have penge tilbage. Ved indtjekning skal man så bare hen og gøre det ved skranken, man kan ikke bruge selvbetjening.

Og det er da bedst at være forberedt på at der kan være problemer, så man kan forebygge.
mh
Rådgiver for ÆUG

Karakus

Indlæg af Karakus » 27.04.2013 21:19:59

Ja, det er helt rigtigt det du fremviser. Jeg tror bare, helt personligt fra mig selv også, at man ligeså godt kan være på den sikre side og så lade tyrkerne booke selv, når de rejser.
Det er blot min egen erfaring jeg deler, for min kæreste ville ikke vide hvad han skulle gøre, hvis de pludselig begyndte på alt muligt - og ikke ville lade vam flyve grundet manglende kreditkort. :) en ting er hvad de skriver, men det er ikke altid det holdes.

leamarieoesterberg

Indlæg af leamarieoesterberg » 27.09.2013 20:09:41

Jeg købte billet over Paypal til min kæreste. Så skal han ikke fremvise noget som helst andet end sit pas:)

Kaa

Indlæg af Kaa » 20.03.2015 17:38:39

Jeg bumper lige den her, fordi jeg har et tillægsspørgsmål. Min kæreste køber billetten via et lånt kreditkort fra sin fars kollega, hvor de så sætter pengene ind på kontoen til ham. Er det noget man skal informere om i visumansøgningen? Det er første gang, han søger.

Besvar