Ansøgning indgivet for 56 dage!

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Yoa

Ansøgning indgivet for 56 dage!

Indlæg af Yoa » 26.09.2013 20:16:51

Hej,
Min mand har søgt om et Schengen-visum til DK d. 1 august 2013 fra Libanon.
Alle hans papir er i orden og han har indgivet de nødvendige dokumenter de spørge om i Libanon og kopi af 3 tidligere Schengen-visum til Norge som han har fået før 2008.
Jeg har sendt ham en invitations papir og udskrift af bankkonto som blev godkendt af en notar - disse blev indleveret med hans ansøgning og andre dokumenter.
Han blev ringet op af TLC-contact i Libanon d. 6 august 2013 som er repræsentant for Danmark. De spurgte ham forskellige spørgsmål om vores forhold og sagde til ham at der vil gå 15 dage før han får svar. Han har søgt om at rejse d. 1 oktober 2013.
Nu bliver jeg usikker, da de skriver på nyidanmark.dk at der kan gå op til 60 dage før man får svar om man har fået udstedt et visum. Jeg ringede i dag til Udlændinge service og
oplyste at d. 30 september er der gået 60 dage og hans visum burde starte 1 oktober. De sagde at de ikke har afgjort sagen endnu da der kan mangle nogle oplysninger som er nødvendige. Jeg henviste til det de skriver på deres hjemmeside om maximal 60 dage. Jeg fik at vide at der sagtens kan gå mere end 60 dage, (selvom de skriver at de ikke må overskrides) - Jeg bliver i tvivl om han kan få visum til DK, selvom vi har været gift i 2 år og fik indleveret alle papir. Burde han ikke få svar d. 30 september da det er den 60 dag og
hvis han har fået afgørelsen kan han ikke nå at rejse d. 1 oktober da de jo først skal sende hans pas til Libanon.
Hvad kan vi gør i sådan en situation?
Jeg tvivler stærkt på at de vil give ham visum da der snart er gået 60 dage og de endnu ikke har afgjort sagen endnu.

fundiver199

Re: Ansøgning indgivet for 56 dage!

Indlæg af fundiver199 » 28.09.2013 07:20:39

Det må aldrig tage mere end 60 dage at udstede visum. Hvis der stadig mangler oplysninger i sagen efter 60 dage, skal der gives afslag. Og herefter kan sagen så genoptages, hvis de nødvendige oplysninger dukker op.

Yoa

Re: Ansøgning indgivet for 56 dage!

Indlæg af Yoa » 30.09.2013 18:17:20

Mange tak for svar.
Ringede til Udlændinge service i dag og de fortalte at afgørelsen er taget til det positive:)
Præcis 60 dage.

Besvar