Forlængelse

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
demkar

Forlængelse

Indlæg af demkar » 28.06.2013 15:08:14

Hej

Jeg vil kort fortælle om vores historie. Min mand fik afslag på FS pga. mistanke om tvang for tre år siden. Han rejste tilbage til hjemlandet. Nu har vi en datter der er alvorlig syg. Min mand fik lov til at komme på turistvisum pga sygdommen. Vi har fået visumet forlænget en gang. Nu har vi søgt om forlængelse men fik afslag. Han har dog fået lov til at udrejse om 90 dage fordi vores datter er indlagt på intensiv afd. Han har fået et udrejsestempel i passet. Vores datters behandling slutter med en knoglemarvstransplantation. Der søges en egnet donor til hende. Det ser ud til at hun tidligst kan transplateres i december 2013. Hvad kan vi gør for at min mand kan blive i landet indtil vores datter bliver rask.

Kan man evt. søge om FS for at udnytte en processuel opholdstilladelse. Altså kan han blive mens sagen bliver behandlet. Jeg vil understrege at vi ikke stræber efter opholdstilladelse. vi ønsker blot at han må blive under vores datters behandling.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Forlængelse

Indlæg af mh1 » 28.06.2013 18:39:39

Desværre. Man kan ikke søge om fs på processuelt ophold. Lad endelig være.

Din mand bliver nødt til at rejse, men der burde være mulighed for at DK udsteder et nationalt begrænset visum til ham, når I kender transplantationstiden.

MEN - da der nu er gået 3 år, I stadig er gift, og har fået et barn sammen og holder sammen trods afstand og barns sygdom, mon så ikke I kan overbevise US om at I er blevet gift af egen fri vilje?

Altså: næste gang han er på visumophold, så søg om fs igen.
mh
Rådgiver for ÆUG

demkar

Indlæg af demkar » 28.06.2013 21:25:57

Vi ved desværre ikke hvornår hun skal transplanteres. han er her stadig som turist (forlænget). Så jeg forstår ikke hvorfor vi ikke kan søge fs nu. Vi er tit indlagt og jeg ønsker at han er her hele tiden. Er der ikke andre muligheder vi Kan gør her og nu. Og hvis han nu bliver sendt tilbage kan han så søge turistvisum med det samme.

mh1
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 28.06.2013 21:53:47

Du skriver, at I har soegt om forlaengelse for anden gang, men har faaet afslag.

Saadan som jeg forstaar din beskrivelse, saa er det visum, han fik forlaenget, udloebet nu, og saa har han ikke laengere visumophold.

Jeg har al mulig forstaaelse for at I begge gerne vil vaere hos jeres syge barn, men det aendrer jo ikke paa reglerne.

Din mand vil aabenbart have vaeret i DK i mere end 90 dage indenfor de seneste 6 maaneder, og kan derfor naeppe umiddelbart soege om et Schengenvisum, saa snart han kommer hjem.

Netop i tilfaelde af alvorlig sygdom hos paaroerende kan det dog taenkes, at US vil give et nationalt begraenset visum 'foer tid'.
mh
Rådgiver for ÆUG

demkar

Indlæg af demkar » 28.06.2013 22:33:47

Jeg har ikke formuleret korrekt. Hans visum udløber om en måned. Lige nu har han været i Dk i fem mdr. Jeg vil jo helst søge om fs inden han rejser. På udlændingekontoret spurgte jeg omvi kan søge fs hvis han får afslag på forlængelse. vi valgte at søge i god tid for at udnytte tiden til at finde evtuelle andre muligheder. Vi vil jo helst undgå at han rejser tilbage for som du også siger vil det tage tid at han kan komme tilbage.

demkar

Indlæg af demkar » 28.06.2013 22:37:27

På udlændingekontoret fortalte de os at vi har god tid og kan derfor godt søge fs. Jeg skriver her inden vi vælger at søge for her kan vi altid få gode råd. hvad synes i at vi skal gøre.

mh1
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 29.06.2013 03:32:58

OK, hvis han har et gyldigt visum, og I ellers opfylder alle andre betingelser end den som blev brugt til at give afslag (jeg går ud fra, at I fik afslag fordi I er beslægtede og man derfor påstår tvangsægteskab), så kan I søge.

Men vær sikker på at I opfylder alle kravene - især at du ikke har fået hjælp efter aktivloven inden for de seneste 3 år.
mh
Rådgiver for ÆUG

demkar

Indlæg af demkar » 29.06.2013 07:52:23

Det lyder fint. Vi fik nemlig afslag pga slægtskab. Jeg opfylder alle andre krav. Jeg er bare ikke sikker med boligkraven. Vi opsagde vores lejlighed da han fik afslag flere gange efter hinanden. Så vi bor hos min forældre. Vi er 7 (med min datter) i et hus på 144 km2.

Besvar