Erfaringer med turistvisum til KAERESTE fra asylland

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
nybbe

Erfaringer med turistvisum til KAERESTE fra asylland

Indlæg af nybbe » 19.06.2013 15:38:12

Hej alle
Jeg vil meget gerne hoere eventuelle erfaringer med turistvisum min kaereste, som er fra et saakaldt asylland (og endda det vaerste af dem alle: Afghanistan). Vi er kun kaerester af den simple aarsag at han ikke kan faa visum til nogle af de lande, hvor de tillader to udlaendinge at blive gift. Der er ikke rigtig nogen der kan lide de der afghanere.
Jeg er klar over at de paa nyidk.dk skriver noget i stil med, at der "normalvis kun gives visum til familiemedlemmer og aegtefaeller". Men er der nogen herinde, som har faaet et visum alligevel eller skal jeg bare give op med det samme? Det er alligevel en halvdyr affaere at saette igang for ingenting.

Tak.

oca1234

Re: Erfaringer med turistvisum til KAERESTE fra asylland

Indlæg af oca1234 » 19.06.2013 17:16:57

Jeg er selv kæreste med en fra et asylland (Nigeria), og vi fik bekræftet af US, at vi kunne da godt prøve at søge, men det er nytteløst, da kravet er man SKAL være gift! ( selv her skal man bevise i hoved og røv, for hans ophold i hjemlandet, for at han ville få visum, ingen garantier)

Jeg bor nu i Sverige og har fået familiesammenføring den vej istedet.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 19.06.2013 19:18:19

Har I undersoegt om han kan faa visum til Tyrkiet? Tyrkiet tillader to udlaendinge at indgaa aegteskab, ogsaa paa turistvisum.
mh
Rådgiver for ÆUG

nybbe

Indlæg af nybbe » 20.06.2013 18:32:13

Hej begge to.
Tak for jeres svar og forslag. Vil har undersøgt alle mulige steder at blive gift men det er ikke let når man forelsker sig i en afghaner. Et ulovligt visum til Tyrkiet koster 3000 dollars i Afg. Yes dollars.
Men lur mig om vil ikke fandt en løsning: Thailand. Som ellers ikke giver visum til afghanere overhovedet. Jeg skrev et brev og forklarede at bi udelukkende ville til Thailand for at blive gift og få dansk visum. Og åbenbart var det det de ville vide.
Tak for hjælpen anyway. Yay jeg skal giftes!

Besvar