Hej kære ÆUG.
Jeg har haft svært ved at finde specifikke informationer om krævede dokumenter og fremgangsmåde ifb.m. ansøgning af visum til et barn (3 årig).
Jeg ønsker at invitere min kæreste og hendes barn på en lille ferie her i Danmark hen over sommeren. Moderen har været på besøg hos mig før, men denne gang ønsker jeg også at invitere knægten med.
Jeg har ingen juridisk tilknytning til barnet.
Barnet er adopteret af moderen alene.
Hun er eneste værge/forælder - hun har thailandske papirer, der dokumenterer dette.
Da Thailand er i landegruppen, der ikke kræver en vis tilknytning til værten, er det vel i orden at ansøge/invitere udfra dette?
Hvis eventuelle papirer der skal vise, at moderen har (ene)ret til at foretage ansøgning på barnets vegne fremlægges, skal de vel oversættes fra thailandsk? og stemples?
Det er måske "nok" at foretage samme invitation/ansøgning som til moderen?
De kan ikke ansøge sammen?
Beklager den måske lidt uklare formulering på mit indlæg, men jeg er på ukendt territorium her.
Fortsat god søndag,
Niels
Visum til mindreårig fra Thailand
Re: Visum til mindreårig fra Thailand
Hej
Det er samme procedure som din kæreste.
Der kræves ikke særlig dokumentation. Barnet skal have sit eget pas
Jeg havde min kæreste (nuværende kone) og hendes 2 børn herop på turistvisum sidste sommer(de er også fra Thailand).
Vi blev så gift, mens de var her, og vi søgte opholdstilladelse til alle (det kræver lidt flere papir) og de fik opholdstilladelse i september 2012.
hvis du vil vide mere så send mig en privat besked og vi kan ringe samme
mvh
Larsen
Det er samme procedure som din kæreste.
Der kræves ikke særlig dokumentation. Barnet skal have sit eget pas
Jeg havde min kæreste (nuværende kone) og hendes 2 børn herop på turistvisum sidste sommer(de er også fra Thailand).
Vi blev så gift, mens de var her, og vi søgte opholdstilladelse til alle (det kræver lidt flere papir) og de fik opholdstilladelse i september 2012.
hvis du vil vide mere så send mig en privat besked og vi kan ringe samme
mvh
Larsen
-
Wigglestick
Re: Visum til mindreårig fra Thailand
Tak for svaret, H_Larsen.
Jeg kontaktede US, og fik faktisk ikke andet fortalt end at det ville kræve 2 invitationer og 2 ansøgninger.
Hun sagde dog, at det krævede de nævnte dokumenter ved et mindreårigt barn.
At det var i en meget "hmm, jeg tror nok det er sådan, men jeg ved det ikke helt"-tone, hjalp mig ikke det helt store, suk.
Nu er der 2 forskellige svar - fra en der har gjort det uden, og et fra en autoritær instans.
Jeg prøver ambassaden, to ud af tre!
Jeg kontaktede US, og fik faktisk ikke andet fortalt end at det ville kræve 2 invitationer og 2 ansøgninger.
Hun sagde dog, at det krævede de nævnte dokumenter ved et mindreårigt barn.
At det var i en meget "hmm, jeg tror nok det er sådan, men jeg ved det ikke helt"-tone, hjalp mig ikke det helt store, suk.
Nu er der 2 forskellige svar - fra en der har gjort det uden, og et fra en autoritær instans.
Jeg prøver ambassaden, to ud af tre!