Visum fra Pakistan?

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Elisabeth

Visum fra Pakistan?

Indlæg af Elisabeth » 24.06.2008 21:49:20

Mon nogen af alle I erfarne grænseløse ved noget om dette?

Min kæreste bor i Pakistan og skulle besøge mig og sin søster her i Danmark. Men nu er ambassaden lukket på ubestemt tid efter bombesprængningen den 2. juni.
Jeg har spurgt til det på ministeriets hjemmeside, men de siger at jeg skal holde øje med ambassadens hjemmeside - og der står bare lukket indtil videre.

Vi tænker på om han kan søge Schengen-visum via ambassaden for et andet land? Det hedder at man skal søge til det land som den væsentligste del af besøget gælder. Men der kunne måske dispenseres i denne situation.

Han har været her mange gange før og besøgt sin søster, og der plejer aldrig at være problemer med at få visum, når hun inviterer ham.
Venlig hilsen
Elisabeth

Elisabeth

En anden ide

Indlæg af Elisabeth » 27.06.2008 11:50:00

Jeg tænker på om det er muligt at søge visum fra den danske ambassade et andet land? Når nu den i Islamabad fortsat er lukket.

Min ven i Pakistan har nu turistvisum til England og kunne måske rejse dertil og så søge visum til Danmark fra den danske ambassade i London?

Er der nogen der ved om det er en mulighed?

Det virker jo helt urimeligt at det slet ikke er muligt at få behandlet sin visumansøgning.
Venlig hilsen
Elisabeth

ZB

Indlæg af ZB » 27.06.2008 20:50:44

burde være en mulighed, men kontakt for en god ordens skyld Udenrigsministeriet for at høre hvad man gør nu hvor ambassaden er lukket.

Elisabeth

Det er muligt, men langsommeligt

Indlæg af Elisabeth » 01.07.2008 20:38:18

Tak for opmuntringen.

Jeg har spurgt i Danmarks ambassade i London, og de bekræfter at det er muligt at søge schengenvisum derfra, mens man er på turistvisum i UK. Men først skal man have en aftale, og der er pt. 6 ugers ventetid. Og så skal ansøgningen behandles, og det tager pt. ca. 12 uger når man er i landet på turistvisum.

Nu har konsulatet i Karachi kontaktet min ven og opfordret ham til at møde op, og på hjemmesiden for ambassaden i Islamabad står der at de snart kommer med en alternativ visum-procedure.

Så der er måske lidt lys forude...
Venlig hilsen
Elisabeth

ZB

Indlæg af ZB » 01.07.2008 21:23:55

det var godt . afllevering af visumansøgning behøver ikke kun at være på en ambassade... anden repræsentation er også ok så er Karachi er jo nok det nemmeste for jer.

Besvar