Visum til asylansøger i Sverige
Visum til asylansøger i Sverige
Mit spørgsmål kan jeg søge visum til min mand som fik aslag i Sverige ?
Skal han genåbne hans sage før jeg kan søge visum til ham til Danmark?
Eller skal føste rejse til hjemland før jeg kam søge om visum til ham?
Skal han genåbne hans sage før jeg kan søge visum til ham til Danmark?
Eller skal føste rejse til hjemland før jeg kam søge om visum til ham?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Visum til asylansøger i Sverige
DU kan overhovedet ikke søge om visum til din mand.
Din mand kan søge om visum, men når han er afvist asylansøger i Sverige, så skal han gøre det fra sit hjemland.
At din mand evt. prøver at få genoptaget sin sag i Sverige vil IKKE give ham mulighed for at få visum til DK.
Han skal rejse hjem, og kan så søge om visum når han har været ude af Schengen-området 3 måneder.
Din mand kan søge om visum, men når han er afvist asylansøger i Sverige, så skal han gøre det fra sit hjemland.
At din mand evt. prøver at få genoptaget sin sag i Sverige vil IKKE give ham mulighed for at få visum til DK.
Han skal rejse hjem, og kan så søge om visum når han har været ude af Schengen-området 3 måneder.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
hvad så hvis jeg skal søge fs til ham kan det lade så gøre?? efter han har genåbnet hans sage som asylansøger?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Det er stadigvæk ikke dig, men din mand der skal søge.
Han kan ikke søge om fs fra et land, hvor han søger om asyl. Han SKAL have lovligt ophold det sted, hvor han ansøger fra.
Læs: http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... erelse.htm
Han kan ikke søge om fs fra et land, hvor han søger om asyl. Han SKAL have lovligt ophold det sted, hvor han ansøger fra.
Læs: http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/f ... erelse.htm
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
tak for dit svar 
han fik udvisning i 2009 fra sverige og siden da han er illegale i sverige.
mit spørgsmål hvis han rejser nu tilbage til libanon får han forbud i flere år om ikke kan søge visum til danmark?? eller det har ingen betydning?? fordi det er til danmark søger visum og ikke til sverige??
mit spørgsmål hvis han rejser nu tilbage til libanon får han forbud i flere år om ikke kan søge visum til danmark?? eller det har ingen betydning?? fordi det er til danmark søger visum og ikke til sverige??
Jeg tror en tidligere asylansøger og illegal indvandrer vil have særdeles svært ved at få et besøgsvisum, da personen jo tidligere har brudt lovgivningen og opholdt sig illegalt inden for Schengen.
Hvorfor flytter du ikke bare til Sverige, så kan din mands ophold lovliggøres ved brug af EU-regler?
Hvorfor flytter du ikke bare til Sverige, så kan din mands ophold lovliggøres ved brug af EU-regler?
det er jo besværlige når jeg har 4 børn fra min x mand og ny flyttet fra århus til odense.
Ja, men så er der jo ikke andet for at din mand må søge fra hans hjemland af. Der er kun x antal mulige løsninger, og hvis EU løsningen ikke er realistisk (hvilket jeg da sagtens kan forstå at den ikke er med 4 børn og en ex mand i Odense som børnene også skal have lov til at se), så er der nok kun tilbage at din mand søger fra hans hjemland.
Men jeg ville sørge for at han selv rejse hjem, og ikke vente til han bliver fanget og smidt hjem. I det tilfælde kan han nemlig sagtens komme til at få et indrejseforbud istedet for at visumforbud, og så kan han ikke engang få opholdstilladelse som familiesammenført med dig de næste cirka 5 års tid.
Men jeg ville sørge for at han selv rejse hjem, og ikke vente til han bliver fanget og smidt hjem. I det tilfælde kan han nemlig sagtens komme til at få et indrejseforbud istedet for at visumforbud, og så kan han ikke engang få opholdstilladelse som familiesammenført med dig de næste cirka 5 års tid.
tak for dit svar.. og dit hjælp:)